آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۸
صفحه اول
۱

هشدار هاشمی رفسنجانی به امریکایی ها

ایران در اجرای برجام تخلف ببیند، طبق همان سند می تواند تخلف نماید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این جمله که «ایران برای اجرای همه بندهای برجام جدی است و آن را یک سند معتبر بین المللی می داند»، به طرف های مذاکره و بخصوص امریکا یادآوری کرد و هشدار داد که اگر ایران در اجرای هر بند برجام تخلف ببیند، طبق همان سند می تواند تخلف نماید.

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی، روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولان و متخصصان نظام بانکی کشور، سازمان بورس اوراق بهادار و همچنین نظام بیمه ای، اقدام دادگاه های امریکا را کاری خودسرانه و برای مصرف داخلی خودشان دانست و گفت: هر کشوری می تواند در دادگاه های محلی خویش به بهانه های سیاسی، کشورهای دیگر را محکوم به پرداخت های میلیونی و میلیاردی نماید و این کار با روح اقدامات دیپلماسی سازگار نیست.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که «برجام به نفع همه است»، گفت: باید این سند را جدی بگیریم که البته در داخل ایران هم کسانی پیدا می شوند که می گویند باید برجام را نقض کنیم و گویا نمی دانند که پشتوانه این سند در داخل تصمیمات نظام و سال ها مذاکره و بحث است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به نتایج دو انتخابات اخیر در ایران اشاره و تاکید کرد: دنیا افکار اصلی ایرانیان اصیل را درک کرده و می بینیم که چگونه برای سفر به ایران و سرمایه گذاری در این کشور با هم مسابقه گذاشته اند.

وی حفظ وحدت و همدلی مردم و همکاری همه نهادها، سازمان ها و ارگان ها بخصوص دولت و مجلس را برای هموار کردن مسیر حرکت کشور به سوی توسعه پایدار و متوازن، ضروری دانست و گفت: مجلس در کنار دولت و دولت در کنار مجلس با بررسی برنامه ششم و حتی شاید اصلاح بودجه کار را شروع می کنند چرا که مردم به این مجلس و این دولت امید بسته اند