آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
صفحه اول
۱

ظریف: ایران امن ترین کشور برای همکاری است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من همه را تشویق می کنم که وارد همکاری با ایران شوند، زیرا شما محیطی امن تر از ایران پیدا نخواهید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف در اجلاس مشترک اقتصادی ایران و سوئد گفت: حضور بخش خصوصی ایران و سوئد در این نشست نشان دهنده وجود فرصت های زیاد در زمینه های اقتصادی، امنیتی و توسعه است. وی افزود: ما مذاکرات بسیار طولانی در موضوع هسته ای انجام دادیم و کسی هم فکر نمی کرد تا این حد به تعهدات خود پایبند باشیم، اما به تعهدات خود عمل کردیم و در هیچ یک از آنها خلاف نکردیم. امیدوارم با همکاری هیات تجاری فراتر از حرف هایمان برویم و از نتایج برجام استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم که دهمین پارلمان را تشکیل دادیم و تاکنون یک روز هم بدون پارلمان نبودیم. مردم ما معتقدند تغییر سیاست ها را باید از طریق صندوق های رای دنبال کنند. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جوانان ایرانی در حوزه های مختلف حرفه ای هستند و همه اینها به صورت بومی به دست آمده و برآمده از اتکا به توان داخلی بوده است. ظریف همچنین در مرکز مطالعات استکهلم در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مقامات سعودی درباره عدم دخالت ایران در عراق گفت: عراق چه ربطی به عربستان دارد؟ همین اظهارنظر سعودی ها یک نوع دخالت است.