آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
سیاسی
۲

انتقاد مراجع تقلید از سیاست های ریاض

حرمین شریفین ملک شخصی آل سعود نیست

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر این که باید حرمین شریفین زیر نظر جمعی از علمای کشورهای اسلامی اداره شود گفت: آنجا ملک شخصی آل سعود نیست که هر طور دلشان خواست در آن عمل کرده و آن را اداره کنند.

به گزارش تسنیم، وی به کارشکنی دولت عربستان نسبت به عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج اشاره کرد و افزود: سعودی ها می خواهند انتقام عدم موفقیت خود را در کشورهای عراق، سوریه و یمن بگیرند، بنابراین حج را سیاسی کردند و در این شرایط زمانی که مسئولان حج ما بهانه های مختلف شان را مشاهده کردند، اجازه سوءاستفاده به آنها را ندادند.وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشته شدن مسلمانان بی گناه در مراسم حج سال گذشته و سال های قبل همه نشان از بی کفایتی آل سعود دارد، بنابراین شورایی شدن اداره حرمین، سبب می شود که افراد بی غرض و نخبه در راس برنامه ریزی ها قرار گیرند و امور را اصلاح کنند.

جرم ایران این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید هم دیروز در دیدار جمعی از علمای هندوستان و اندونزی گفت: جرم جمهوری اسلامی ایران این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند، اگر ما با آمریکا و اسرائیل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند. وی تاکید کرد: برنامه انگلیس این است که جماعتی به نام سعودی ها را آورده اند تا تمام آثار اسلامی را از بین ببرند و از اسلام فقط قرآن بماند و اگر بتوانند آرامگاه پیامبر(ص) را نیز از بین می برند. این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: ریشه همه اختلافات از وهابیت است، وهابیت گاهی به زبان سلفی ها، گاهی به زبان طالبانی ها، گاهی از قول اخوانی ها و امروز با زبان داعشی ها به اختلافات دامن می زنند، در این میان یک نفر از اسرائیلی های صهیونیست کشته نمی شود و هر روز صدها نفر از مسلمانان کشته می شوند.