آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
جهان
۶

پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق

با ادامه اختلافات میان شورشیان در اطراف دمشق، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن به پیشروی های خوبی در حومه شرقی پایتخت (غوطه شرقی) دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری ها، ارتش سوریه و نیروهای حامی آن با کنترل کامل بخش جنوبی غوطه شرقی، به پیشروی های دنباله دار خود در داخل این منطقه از دمشق ادامه می دهند. اختلافاتی که چند هفته قبل میان گروه های مخالف شکل گرفت، به نفع نظام تمام شده و راه را برای پیشروی آسان تر ارتش سوریه هموار کرده است.

عزیز الدمشقی، یک فعال سوری در مصاحبه با القدس العربی در این باره می گوید: نیروهای نظام با پشتیبانی همپیمانان خود تمام تلاششان را برای کنترل بر بخش میانی در غوطه شرقی انجام می دهند و در این میان از اختلافات میان گروه های مخالف بهره می برند.

در ادامه تحولات میدانی در سوریه، کردها حمله ای گسترده را به شهر استراتژیک «منبج» در شمال سوریه ترتیب داده اند. نیروهای دموکراتیک سوریه موفق شدند روستای الجبهه در محور الطبقه و سد تشرین را در بین حومه حلب و رقه آزاد کنند. این حملات با حملات هوایی جنگنده های آمریکایی همراه بود.آخرین خبر مربوط به تحولات سوریه این که وزارت دفاع روسیه از آتش بس موقت در استان دمشق بویژه شهر داریا در غوطه غربی و به مدت 48 ساعت خبر داده است.