آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
ورزش ایران
۱۲

مستقیم از توکیو

3 بازی ایران در راه المپیک

تیم ملی والیبال از امروز تا پایان رقابت های انتخابی المپیک سه بازی دیگر دارد. چین، لهستان و ونزوئلاسه رقیب بعدی ایران در راه رسیدن به المپیک ریو هستند.

چینی ها ژاپن را در خانه اش در هم کوبیدند و لهستان را جان به لب کردند. دفاع این تیم از ژاپنی ها بهتر است. دای کوئینگ، وی جون و زانگ دی چن که هر کدام بالای 2 متر قد دارند به همان اندازه که در آبشار قوی ضربه می زنند، قدرت سرویس های پرشی و دفاع روی تور خوبی دارند. ملی پوشان 15 خرداد با لهستان پیکار می کنند که در این دیدارها نشان دادند مانند فرانسه تنوع تاکتیکی ندارند. در عوض سرویس های خطرناک و بازیکنان موثری مانند کوبیاک و باراتز تیم ایران را تهدید می کند. بازی ایران شبیه لهستان است. تیم ایران اگر دریافت اول را به درستی انجام دهد می تواند خالق نتیجه ای در خور توجه باشد. آخرین حریف تیم ملی در مسیر ریو ونزوئلااست. تیمی که دو مربی از ایتالیا و کوبا را در اختیار دارد، اما هنوز رنگ پیروزی ندیده است. ایران در مسیر ریو نباید برابر این تیم مشکلی داشته باشد.

رکورد طولانی ترین ست والیبال

بازی تیم های والیبال فرانسه و استرالیا با برتری 3 بر یک فرانسوی ها به پایان رسید، اما مهم ترین اتفاق این بازی در ست چهارم رقم خورد. در حالی که استرالیا به دنبال گرفتن ست دوم و امتیاز از فرانسه بود به هیچ وجه عقب ننشست و همین موضوع سبب شد این ست طولانی شود. این ست با امتیاز عجیب 44 42 به نفع فرانسه به پایان رسید تا یکی از طولانی ترین ست های تاریخ والیبال در بازی های ملی و در رقابت هایی در چنین سطح رقم بخورد. پیش از این در بازی دو تیم آمریکا و ایتالیا در جام جهانی 2011 ایتالیایی ها یک ست را 41 39 برده بودند.