آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
ورزش ایران
۱۲

عباسعلی: این بار طلای جهانی مال من است

حمیده عباسعلی، امروز در انتخابی دوم تیم ملی کاراته به میدان می رود. دختر تاریخ ساز کاراته ایران که انتخابی اول را با بدشانسی از دست داد، می خواهد جبران کند.

جبران کند تا در قهرمانی جهان اتریش به هدفش برسد؛ طلا. به قول خودش آماده آماده است: «من حالاخوب خوبم. آماده برای مبارزه با حریفانم. با آمادگی ای که دارم همه تلاشم را می کنم تا اتفاق خوبی رقم بخورد.» کاپیتان تیم ملی کاراته، وقتی هم مصدوم شد، دوره نقاهتش یکی دو هفته بیشتر طول نکشید: «من فقط یکی دو هفته تمرین نکردم، خودم را کشتم. کار به جایی رسید که سه تا از بخیه های پایم را باز کردم و با همان پا تمرینم را شروع کردم. خدا را شکرکه حالاخوبم.» دختر پرتلاش کاراته نمی داند امروز چه حریفانی دارد: «تا جایی که می دانم نفرات دوم و سوم به انتخابی می آیند، اما نمی دانم چه کسانی حریفم هستند. یک مساله را خوب می دانم، این که هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. به هر حال رقیب خوب باعث پیشرفت می شود.» او برخلاف بقیه ورزشکاران اصلامسابقه را سخت نمی داند: «هیچ کاری سخت نیست. هر کس برای هدفش باید زحمت بکشد. من هم برای رسیدن به هدفم همه تلاشم را می کنم. می خواهم به مسابقه های جهانی بروم و باید این اتفاق بیفتد.»

حمیده عباسعلی همه برنامه اش جواز اردونشینی با بهترین نتیجه است: «سعی می کنم بهترین نتیجه را در انتخابی بگیرم. می خواهم از مبارزه هایم لذت ببرم.» نایب قهرمان کاراته جهان چند ماهی است با لیلارجبی و همسرش تمرین می کند: «لیلامربی بدنسازم است. من با تمرین کنار لیلااز تجربیات او و همسرش استفاده می کنم. وقتی دو نفر با هم تمرین می کنند به هم انگیزه می دهند. من لیلارجبی را قبول دارم و در این چند ماه پیشرفت چشمگیری در فاکتورهای مورد نظرم کرده ام.» حمیده نمی خواهد این بار طلای جهانی از دستش بپرد: «هدف اصلی من مسابقات جهانی است و طلایش. این بار نباید از دستم بپرد. باید روی سکوی قهرمانی جهان بایستم.»