آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
سبک زندگی
۱۶

رد پای نور در قاب تصویر

یکی از معروف ترین تصاویری است که امام خمینی(ره) را در حال نماز خواندن نشان می دهد. عکاس این تصاویر، برونو باربی، عکاس معروف فرانسوی است که در روزهای پایانی اقامت امام در نوفل لوشاتو، این تصویر زیبا را برای همیشه در قاب تصویر ماندگار کرد.

اینجا نجف است و این تصویر معروف، امام خمینی(ره) را درحال آماده شدن برای مطالعه نشان می دهد.

این تصویر معروف هم یکی از نوه های امام را در حال بوسیدن ایشان نشان می دهد؛ امامی که رابطه بسیار خوبی با کودکان داشت.

امام روی تخت بیمارستان قلب در حال بوسیدن قرآن.

این تکه از جماران، این صندلی، این دیوار؛ حساب این یک تکه جا را باید از بقیه جاها جدا کنید. امام روی این صندلی، کنار همین دیوار با مردمش حرف ها زده است. امام از همین جا راه و مسیر تعیین کرده و نهال تازه جوانه زده انقلاب را به سلامت از روزهای بحرانی عبور داده است.

بعد از اقامت امام در جماران، خیلی ها به دیدار ایشان آمدندوامام با روی باز، پذیرای همه مهمانان و بازدیدکننده ها بود. این تصویر، دیدار جمعی از کارمندان صدا و سیما را با امام خمینی ثبت کرده است.

حسینیه جماران میعادگاه عاشقان امام بود، از همان زمان تا امروز. این تصویر حضرت امام خمینی(ره) را در حال پاسخگویی به ابراز احساسات مردم نشان می دهد.

این تصویر معروف را خیلی از رسانه ها منتشر کردند؛ تصویری که امام را در آشپزخانه خانه اش مشغول ریختن چای نشان می دهد. تصویر ساده ای که از تکریم خانواده نزد ایشان نشان دارد.