آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
حوادث
۲۳

آغاز رسیدگی غیرعلنی به پرونده قتل ستایش

نخستین جلسه تحقیق از قاتل ستایش صبح دیروز به صورت غیرعلنی در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه پدر و مادر ستایش همراه دو وکیل تعیینی خود در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند. متهم نیز از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شد.

به گزارش جام جم، مادر ستایش قبل از شروع دادگاه گفت: متهم دخترم را بی گناه کشت و من درخواست قصاص دارم و حاضر به بخشش قاتل دخترم نیستم. او باید به سزای کار خود برسد.

سپس منشی دادگاه طرفین پرونده را صدا زد و ابتدا امیرحسین همراه مامور محافظ وارد شعبه شدند. بعد از آن هم پدر و مادر ستایش همراه عزیزمحمدی و قاسمی، وکلای خود در شعبه حاضر شدند.

با دستور قاضی خازنی، رئیس شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران جلسه رسیدگی به پرونده به صورت غیرعلنی برگزار شد. پس از حدود 20 دقیقه پدر و مادر ستایش از دادگاه خارج شدند. پدر ستایش گفت: در این جلسه به اتهام تجاوز به عنف متهم رسیدگی شد. او در تمام مراحل به اتهامش اقرار کرده است. ما در این باره شکایت خود را مطرح کرده و خواستار مجازات متهم شدیم.

وی ادامه داد: وکیل متهم در دادگاه حاضر نشده بود، به همین دلیل امیرحسین از خودش دفاع نکرد و قرار است جلسه بعدی با حضور وکیل او برگزار شود.

امیرحسین هم پس از خروج از دادگاه گفت: من قرار نیست صحبت کنم. وکیلم نیامد، دفاع نکردم. قرار است دومین جلسه تحقیق از متهم، یکشنبه هفته آینده برگزار شود.

مجتبی فرح بخش، وکیل امیرحسین هم در گفت وگو با جام جم اعلام کرد: پس از این که وکالت متهم را به عهده گرفتم، پرونده را مطالعه کردم که زمان رسیدگی تلفنی اعلام شد اما نتوانستم در دادگاه حاضر شوم. روز یکشنبه در دومین جلسه تحقیق، لایحه دفاعیه خود را درخصوص تحقیقات مقدماتی ارائه می کنم.

وی درباره سن متهم نیز گفت: در ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی به بحث سن متهم پرداخته شده که ما در دفاعیات خود، این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

امیرحسین 17 ساله، متهم است 21 فروردین امسال دختر شش ساله ای به نام ستایش را به قتل رسانده است. متهم پس از قتل ستایش که تبعه افغان است، روی جسد او اسید ریخت. پس از رسیدگی به این پرونده، دادستان ورامین برای امیرحسین به اتهام قتل عمد و جنایت بر میت کیفرخواست صادر کرد و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.