آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۷
جامعه
۲۱

اردوگاه محکومان موادمخدر، بلاتکلیف اعتبار

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی درباره آخرین وضعیت راه اندازی اردوگاه های محکومان موادمخدر گفت: اگر امسال اعتبارات لازم را در اختیارمان قرار دهند، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بخش زیادی از کار را آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر با تاکید بر این که نزدیک به 90 درصد عملیات ساخت هفت اردوگاهی که از سال گذشته کلنگ خورده، انجام شده است و 10 درصد باقیمانده نیازمند اعتبارات است، افزود: تکمیل این اردوگاه ها 200 میلیارد تومان بودجه می خواهد که متاسفانه این اعتبار در بودجه سال 95 پیش بینی نشده است. البته درحال رایزنی با دولت هستیم و قول مساعد دادند که امسال 80 میلیارد تومان به صورت جداگانه تخصیص بدهند که اگر این کار انجام شود، می توانیم یک سوم از اردوگاه ها را آماده کنیم.

وی درباره اجرای طرح استفاده از دستبند و پابند الکترونیک نیز گفت: مرحله آزمایشی دستبندها و پابندهای الکترونیکی انجام شده اما اشکالاتی داشت و افرادی که از این دستبندها و پابندها استفاده کردند، گله هایی داشتند. این تجربه جدید است و طبیعی است که افراد دوست ندارند وقتی در محیط بیرون هستند، هرگونه حرکت شان قابل رصد باشد یا این که همه متوجه شوند این افراد پابند یا دستبند به دست و پا دارند. بنابراین اکنون درحال برطرف کردن این اشکالات هستیم.