آرشیو یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۸
جامعه
۱۷

زنگ بطالت در گوش مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی باید براساس تقویم آموزشی باشد، اگر معلمی تدریس دروس را تمام کرده می تواند تکرار دروس داشته باشد.

حمیدرضا کفاش در گفت وگو با مهر تاکید کرد: پیش از این که زمان آموزشی تکمیل شود، تعطیلی مدارس خلاف قانون است و تا پایان خرداد مدارس باید دایر باشند. اگر مدارس تعطیل شوند، خود اولیا مدعی خواهند شد که چرا تعطیل کرده ایم. وی با بیان این که برنامه ریزی در اختیار مدیران مدرسه است، عنوان کرد: هم اکنون نیز اردوگاه شهید باهنر، برج میلاد و موزه های تهران پر از دانش آموزان مقطع ابتدایی است تا زمان آموزشی با برنامه های تفریحی و پرورشی پر شود. شاید تعداد محدودی از مدارس برنامه خاصی نداشته باشند.

این روزها امتحانات دانش آموزان ابتدایی تمام شده است و اولیا کارنامه فرزندان خود را نیز از مدارس دریافت کرده اند، اما به دلیل این که ساعات آموزشی باید تکمیل شود، دانش آموزان به اجبار در مدارس حضور پیدا می کنند. برخی از مدارس برای حضور دانش آموزان هیچ برنامه ای ندارند و دانش آموزان ساعاتی که در مدرسه حضور دارند را به بطالت می گذرانند، یا برخی دیگر از مدارس تنها به دانش آموزانی که به تلاش بیشتر احتیاج دارند، گفته اند به مدارس بیایند که از مدارس گزارش می رسد برای آنان نیز برنامه خاصی وجود ندارد.