آرشیو دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۰
اقتصاد
۵

خبر

آمادگی بانک های اتریش برای همکاری با ایران

خبرآنلاین: طیب نیا در سفری که در روزهای گذشته به اتریش داشته است، با وزیر دارایی و رئیس بانک ضمانت صادرات اتریش دیدار و برای افزایش روابط اقتصادی و بانکی دو کشور رایزنی کرده است. طیب نیا در این گفت وگو به توافقات صورت گرفته در ملاقات قبلی هانس جورج شلینگ با محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، اشاره کرد و خواستار توسعه همکاری های اقتصادی بیشتر دو کشور شد. همچنین در این دیدار وزیر دارایی اتریش از آمادگی کشورش برای همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و اعلام کرد تاکیدات لازم به بانک ها در این باره صورت گرفته است.

رئیس سندیکای جایگاه داران بنزین: دونرخی کردن بنزین بازنگری شود

ایرنا: رئیس سندیکای جایگاه داران بنزین با بیان اینکه دونرخی کردن بنزین فسادآور است، از نمایندگان مجلس دهم خواست در طرح استفاده اجباری از کارت سوخت و دونرخی کردن بنزین بازنگری کنند. بیژن حاج محمدرضا افزود: اگرچه این طرح در مجلس نهم به تصویب رسید؛ اما به دلیل مشکلات و مفسده هایی که در روند اجرا وجود دارد، با آن مخالف هستیم. وی با بیان اینکه حدود 80 درصد مردم از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند، ادامه داد: بسیاری از رانندگان، در ماه های اخیر کارت سوخت خود را رها کرده و از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند.

واردات نفت کره از ایران 2 برابر شد

ایرنا: شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرد که میزان واردات نفت خام این کشور از ایران پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه تهران و افزایش صادرات نفت این کشور و همچنین ارزان بودن آن، در چهار ماه اول سال جاری میلادی به دو برابر افزایش یافت. به گزارش یونهاپ؛ براساس اعلام این شرکت، میزان نفت و میعانات وارداتی کره جنوبی از ایران در چهار ماه اول امسال، 113،5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود و به 30 میلیون بشکه رسید.