آرشیو دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۰
ورزش
۱۸

دریچه

مراسم خاکسپاری «کلی» بزرگ ترین رویداد تلویزیونی تاریخ

قرار است مراسم خاکسپاری محمدعلی پخش تلویزیونی گسترده داشته باشد و میلیاردها نفر بتوانند این مراسم را از این طریق تماشا کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از یورواسپورت، محمدعلی بعد از سال ها دست وپنجه نرم کردن با بیماری پارکینسون، روز شنبه در بیمارستان ایالت آریزونا درگذشت. او قرار است در دو روز آینده به زادگاه خود لوییزویل بازگردانده شود. در این شهر پرچم های شهرداری به نماد عزاداری پایین آورده شدند. علی در 17 ژانویه 1942 در این شهر متولد شد. مراسم روز جمعه با مراسمی خانوادگی در آرامگاه خانوادگی آنها آغاز می شود و ساعت دو بعدازظهر، مراسم عمومی با حضور 20 هزار نفر و به صورت پخش مستقیم برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل: محمدعلی برای دنیای بهتر مبارزه کرد

دبیرکل سازمان ملل «محمدعلی کلی» را قهرمان جهانی در راه صلح و برابری توصیف کرد. به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، «بان کی مون» در پیام خود نوشت: «محمدعلی» بسیار فراتر از بوکسوری افسانه ای بود، او از موقعیت خود برای کمک به ارتقای انسانیت استفاده کرد. کلی برای حمایت از کودکان و سایر افرادی که در درگیری ها گرفتار شده بودند، به عنوان سفیر صلح به کشورهای مختلف سفر کرد تا بین ملت ها آشتی را ترویج کند. «بان» با اشاره به مبارزات ضدنژادپرستانه «کلی» در دهه 70 میلادی نوشت: محمدعلی پیش از این نیز برای مبارزه با نژادپرستی و بی عدالتی به سازمان ملل متحد آمده بود و خوشحالم از اینکه از زندگی و تلاش های یکی از بزرگ ترین شخصیت های بشردوست و مدافع تفاهم و صلح بهره برده ام. از اینکه همراه محمدعلی به عنوان پرچم دار در افتتاحیه بازی های المپیک تابستانی 2012 لندن حضور داشتم، بسیار خرسندم. محمدعلی قهرمان افسانه ای بوکس جهان، شنبه به دلیل بیماری تنفسی در 74سالگی درگذشت.

دو تکواندوکار ایران در صدر برترین های جهان

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی تکواندو، رده بندی المپیکی ورزشکاران را در ماه ژوئن 2016 اعلام کرد که براساس آن فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی در وزن های اول و سوم المپیکی همچنان در صدر جدول رده بندی قرار دارند.