آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

وام میلیاردی روسیه در راه ایران

معاون وزارت اقتصاد روسیه گفت: «طی چند هفته آینده، کابینه روسیه پرداخت دو وام با ارزش مجموع 5/2 میلیارد یورو به ایران را تصویب می کند.»

به گزارش فارس به نقل از تاس، سرگی استورچاک اعلام کرد: «شرایط پرداخت وام 5/2 میلیارد یورویی به ایران طی چند هفته آینده فراهم خواهد شد.» روسیه قصد دارد 5/2 میلیارد یورو وام را در قالب دو وام مجزا به ایران ارائه دهد. به گفته استورچاک، وام اولی از نظر حجم مالی از وام دوم بیشتر خواهد بود. پیش بینی می شود وزارت اقتصاد روسیه طی 2 هفته آینده اجازه ارائه این دو وام را از کابینه این کشور دریافت کند. استورچاک اعلام کرد: «ما بزودی کار پرداخت این دو وام به ایران را به اتمام خواهیم رساند.»

کمک ایران به تشکیل سپاه پاسداران عراق

یکی از فرماندهان اسبق سپاه با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران عراق اظهار داشت: «اگر عراق بخواهد سپاه پاسداران تشکیل دهد، ایران حاضر است تجربیات خود را در تشکیل سپاه پاسداران عراق به این کشور انتقال دهد.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، «محسن رفیقدوست» افزود: «سپاه پاسداران ما یک الگوی بسیار خوب، موفق و امتحان داده در عرصه های بین المللی است و می تواند الگوی بسیار مناسبی برای کشورهای منطقه باشد.»

تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس

فراکسیون اعتدال در مجلس دهم تشکیل شد. به گزارش عصر ایران، فراکسیون اعتدال در مجلس دهم به ریاست کاظم جلالی برای اولین بار روز یکشنبه در تالار آیینه بهارستان برگزار شد. این فراکسیون با حضور لاریجانی و در غیاب عارف برگزار شد. اصولگرایان نزدیک به دولت و نمایندگان اعتدالی از اعضای این فراکسیون هستند. پیش از این هم غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت به «ایران» گفته بود که معتدلین و مستقلین مجلس دهم فراکسیون جدید را تاسیس خواهند کرد. همچنین یک نماینده مجلس نیز به «ایران» گفته بود که علی لاریجانی رهبر معنوی و کاظم جلالی رئیس این فراکسیون خواهند بود. با این حال مجتبی ذوالنور، نماینده قم و از چهره های شاخص فراکسیون ولایت روز گذشته به «ایران» گفت که از چنین موضوعی اطلاع ندارد و بنای اصولگرایان، حفظ فراکسیون ولایت است.