آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
جهان
۲۰

دو خط خبر

لودویک آشر، معاون نخست وزیر هلند در واکنش به اقدام پارلمان آلمان برای «نسل کشی» خواندن کشتار ارامنه به دست ترکان عثمانی ، گفت:رسیدگی به این مسائل جزو وظایف دادگاه های بین المللی است و نه دولت ها. از همین رو دولت این کشور به هیچ وجه این مساله را نسل کشی نخواهد خواند.

به دنبال انتشار اخباری درباره خروج خلیفه بن زاید، رئیس امارات از این کشور، اخباری درباره احتمال وقوع یک کودتای آرام در این کشور حاشیه خلیج فارس منتشر شده است.

کمیته تبادل اسیران هیات مذاکره کننده عربستانی با ترک کویت عملیات تبادل اسیران را به شکست کشاند.

یک کشتی جنگی روسیه، تنگه داردانل در آب های ترکیه را به سمت دریای مدیترانه و همزمان یک کشتی جنگی امریکایی نیز این تنگه را به سمت دریای سیاه ترک کرد

حدود 2000 کارگر خشمگین شرکت «سعودی اوجیه» متعلق به «سعدالحریری»، در واکنش به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق خود، به ساختمان اصلی آن در ریاض یورش بردند.

بیش از صدها نفر از مردم استانبول با مشارکت در راهپیمایی حامی حزب اپوزیسیون کرد «دموکراتیک خلق» به لغو مصونیت برخی از نمایندگان کرد در پارلمان اعتراض کردند.

رئیس جمهوری فرانسه نسبت به خطر هرگونه حمله تروریستی در جریان بازی های جام ملت های اروپا 2016 هشدار داد و گفت: این خطر وجود دارد اما نباید دچار وحشت شویم.

دیده بان حقوق بشر از دیوان کیفری بین الملل خواست، در مورد جنایات خطرناک رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تحقیقات رسمی آغاز کند.

رئیس جمهوری ترکیه با «ناقص و معیوب» خواندن زنانی که نمی خواهند مادر شوند، تاکید کرد زنان در ترکیه باید دست کم سه فرزند به دنیا بیاورند.