آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
زندگی
۱۴
برگ سبز

عروسی زوج افغان با حضور 300 کودک کار

گروه زندگی/ کودکان کار و بی سرپرست میهمانان ویژه جشن عروسی زوج جوانی بودند که مراسم جشن پیوندشان را در پارک تفریحی آریانا شهر مزار شریف برگزار کردند. مختار وفایی و نیلوفر لنگر، خبرنگار، در مراسم عروسی شان با دعوت از 300 کودک که شامل کودکان کارگر، خیابانی، گدا، یتیم و بی سرپرست بودند شب به یاد ماندنی ای را رقم زدند و از آنها به شکل ویژه ای پذیرایی کردند. این کودکان برای شام دعوت شده بودند و برنامه عروسی از ساعت 6 عصر تا 9 شب ادامه داشت و آنها در کنار عروس و داماد سرود شادی سر دادند.

مختار وفایی در صفحه فیسبوکش نوشته است: «در ازدحام لذتبخش خنده ها و شادمانی کودکانی که کمتر سهمی از دلخوشی های این دنیا داشته اند، دست نیلوفر را برای یک عمر باهم بودن و خوشبختی گرفتم. »

مراسم عقد این دو جوان در یک محفل کوچک خانوادگی انجام شده است.

مراسم عروسی این زوج خبرنگار در پارک آریانا همراه با موسیقی و نورپردازی، شعر خوانی و داستانک، اهدای کادو از سوی کودکان به عروس و داماد که شامل نقاشی، شعر و آرزوهای شان می شد ادامه یافت و همراه با بازی کودکان درمحوطه پارک خاتمه یافت.

این دو جوان درحالی جشن عروسی شان را در یک پارک تفریحی به شکل متفاوت برگزار می کنند که مخارج عروسی یکی از مشکلات فراروی ازدواج جوانان در این کشور است.

این کودکان که برخی از آنها در شهر گدایی می کنند وقتی به این مراسم دعوت شدند از خوشحالی اشک می ریختند و برای چند ساعت سختی ها و فقر را فراموش کردند. گفتنی است جشن ازدواج این زوج خبرنگار مورد توجه بسیاری از گروه ها و جمعیت های فعال صلح طلب و حمایت از کودکان در سراسر جهان قرار گرفت.