آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
حوادث
۱۷

پیمانکار نتوانست وثیقه بسپارد و به دستور بازپرس مدیر روستا بازداشت شد

بازداشت پیمانکارشهرداری در پرونده مرگ فاطمه کوچولو

گروه حوادث / تحقیقات قضایی جنایی در پرونده مرگ دلخراش فاطمه کوچولو که در آبنمای بوستان کوهسار جان باخت، با صدور قرار بازداشت 2 میلیاردریالی برای پیمانکار بوستان وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، صبح دیروز پیمانکار بوستان کوهسار واقع در شهرک رضویه -درجنوب تهران - که در پی احضار از سوی بازپرس پرونده برای تحقیق و بازجویی به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران رفته بود پس از ارائه توضیحات لازم و با توجه به اینکه بازپرس پرونده اظهارات وی را قانع کننده تشخیص نداد با قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی بازداشت شد. این قراربه خاطر بی مبالاتی وی در انجام وظیفه اش که منجر به مرگ - قتل غیر عمد- فاطمه کوچولو شده بود صادر شد. اما ازآنجا که وی نتوانست وثیقه بسپارد به دستور بازپرس مدیر روستا بازداشت شد.

این در حالی است که چند روز قبل نیز شهردار منطقه 15 و شهردار ناحیه برای توضیح درباره نظارت و عملکرد شهرداری در این حادثه به دادسرای جنایی احضار شده بودند. شهردار منطقه گفته بود: شهرداری برای نظارت بر آبنما، بوستان را به پیمانکار سپرده و خانم جوانی نیز به عنوان ناظر مقیم بر کار او نظارت داشته است. این خانم پس از سرقت حفاظ آبنما موضوع را به پیمانکار و شهرداری گزارش کرده بود اما پیمانکار برای رفع این نقص اقدامی انجام نداده بود.این در حالی است که بازپرس پرونده اعلام داشته چنانچه در ادامه تحقیقات و رسیدگی به ماجرای مرگ فاطمه کوچولو اتهامی متوجه ناظر مقیم یا هر مسئول دیگری شود باید پاسخگو بوده و مجازات شوند.شنیده ها حاکی است در این پرونده مسئولیتی متوجه شهردار تهران نبوده و قرار نیست وی برای تحقیق به دادسرا احضار شود.حال آنکه چندی قبل صابری عضو حقوقدان شورای شهر از احتمال احضار شهردار تهران در این پرونده به دادسرای جنایی خبر داده بود. فاطمه کوچولو عصر چهارم خرداد در حالی قربانی حادثه دلخراش شد که هنگام بازی در بوستان داخل آبنما افتاد. اما به علت نبود حفاظ روی پمپ داخل حوضچه، به درون مخزن کشیده شد و به طرزهولناکی جان باخت.