آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
حوادث
۱۷

کلاهبرداری از 7500 زائر عتبات

مردی که به بهانه اعزام زائران به عتبات عالیات از 7500 نفر کلاهبرداری کرده، از سوی پلیس دستگیر شد.راز کلاهبرداری های این موسسه قلابی با شکایت صدها زن و مرد به پلیس فاش شد.

یکی از مالباختگان به بازپرس ارجمندی رئیس شعبه سیزدهم دادسرای خارک گفت: مدتی پیش از طریق یکی از بستگانم با یک تور زیارتی آشنا شدم. وقتی برای ثبت نام سفر به عتبات عالیات به دفتر این تور در میدان ولیعصر(عج) مراجعه کردم، مردی میانسال با ظاهری آراسته خود را یوسف مدیرعامل موسسه معرفی کرد و گفت که هزینه سفر به عتبات عالیات دو میلیون تومان است، اما موسسه خیریه ما تا سقف 500 هزار تومان به زائران کمک هزینه سفر پرداخت می کند. اما نکته عجیب این بود که او برایم شرط گذاشت و گفت باید دو نفر دیگر را هم برای ثبت نام به این موسسه معرفی کنم.من هم غافل از نقشه کلاهبرداری های موسسه قلابی دو نفر از دوستانم را برای ثبت نام جهت سفر به عتبات عالیات به آنها معرفی کردم.

اما پس از چند ماه وقتی برای پیگیری وضعیت سفرمان به دفتر مورد نظر مراجعه کردیم، فیش پولی را که به حساب آنها واریز کرده بودیم از ما گرفتند و به بهانه های مختلف سفر را به تعویق انداختند و در نهایت گفتند که سفری در کار نیست!پس از طرح شکایت این مرد، کارآگاهان با بررسی ماجرا دریافتند این موسسه از 7 هزار و 500 نفر با همین شیوه کلاهبرداری کرده است.

با شروع تحقیقات و شناسایی افراد فریب خورده، سرانجام مدیرعامل و 16 کارمند این موسسه در تهران دستگیر شدند.

این فرد در بازجویی ها اقدام خود را کاری خیرخواهانه خواند و گفت: من می خواستم مردم را به آرزویشان که سفر به عتبات عالیات بود برسانم، اما شرایطی پیش آمد که ورشکست شدیم و نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم.

پس از پایان تحقیقات، متهم اصلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و سایر متهمان پرونده نیز با قرار وثیقه آزاد شدند.تحقیقات در خصوص زوایای پنهان این ماجرا ادامه دارد