آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
حوادث
۱۷

عملیات بین المللی «پانجیای 9» برای انهدام باند داروهای تقلبی

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری 12 نفر از توزیع کنندگان داروهای تقلبی در «عملیات بین المللی پانجیای 9» خبر داد.

سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا با اعلام این خبر گفت: در عملیات پانجیا (PANGEA) که یکی از بزرگترین عملیات های بین المللی علیه داروهای غیرمجاز و تقلبی است، با عرضه داروهای غیرمجاز در فضای سایبر و سایت های غیرمجاز مقابله می شود.وی عرضه غیرمجاز دارو در فضای مجازی را چالشی مهم برای کشورها دانست و گفت: شبکه های غیر مجاز و افراد سودجو در فضای مجازی داروهای غیرمجاز و تقلبی را در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربران نیز در برخی موارد اقدام به خرید این داروها می کنند.معاون امور بین الملل پلیس فتا خاطر نشان کرد: عرضه مستقیم داروهای غیر مجاز در فضای مجازی باعث حساسیت سازمان اینترپل جهانی و انگیزه بیشتر کشورها برای مقابله با این جرم شده است.

سرهنگ رمضانی با اشاره به حضور فعال و موثر پلیس فتای ایران در عملیات های پانجیای 4، 5، 6، 7، 8 تصریح کرد: در عملیات پانجیای 9 که هم اکنون در جریان است نیز تاکنون 12 نفر در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 590 نوع داروی غیر مجاز و تقلبی در این عملیات کشف و توقیف شده است.

سرهنگ رمضانی ضمن هشدار به مردم از آنها خواست داروهای مورد نیاز خود را از مبادی رسمی کشور که مورد تایید وزارت بهداشت است تهیه کنند.