آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۸۶۷۸
صفحه اول
۱

آیت الله سبحانی در دیدار حزب موتلفه: پرداخت یارانه به 70 میلیون نفر اتلاف سرمایه است

به گزارش مهر، آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی، هیئت اجرایی و دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: یارانه هایی که دولت امروز به این شکل می دهد جز اتلاف سرمایه و مال چیز دیگری ندارد، این یارانه ها با این میزان تاثیر چندانی در زندگی مردم ندارد اما اگر یکجا باشد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. دولت باید در این زمینه فکری کند.آیت الله العظمی سبحانی اظهار داشت: دولت شیوه پرداخت یارانه ها را به کمیته امداد واگذار کند زیرا این نهاد انقلابی فقرا و مستمندان را می شناسد و می تواند در کشور آنها را ارزیابی و شناسایی کند و به جای پرداخت یارانه به 70 میلیون نفر مثلابه 10 میلیون نفر بدهد.

وی افزود: کمیته امداد می تواند یارانه به افرادی که مستحق آن هستند برساند. امروز افرادی هستند که مشکل مالی ندارد و چه معنایی دارد که یارانه دریافت کنند.

این مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: اینکه 70 میلیون مانند فقرا و مستمندان یارانه بگیرند کاری غلط است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور امروز با این وضعیت و روش ها درست شدنی نیست. متاسفانه برخی می خواهند همه زنان و همه مردان شغل داشته باشند که اینکار نشدنی است و برون سپاری کردن درست نیست. شغل خارج از خانه برای این همه افراد درست کردن امکان پذیر نیست. زنان باید در محدوده خاص و فعالیت هایی که به آنها نیاز است وارد شوند و دم از تساوی کار برای زنان و مردان امکان پذیر نخواهد بود.