آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
ایران زمین
۱۹
آب و هوا

گرد و غبار غرب کشور را فرا گرفت

گروه ایران زمین/ به دلیل فراهم بودن شرایط تشکیل گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشورمان، در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غربی شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

«احد وظیفه»، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود گرد و غبار برخاسته از کشور عراق به نواحی غربی کشورمان خبر داد و افزود: بررسی آخرین داده ها و خروجی مدل های هواشناسی بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی است، بنابراین امروز (سه شنبه) در بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز شرقی، شمال شرق و ارتفاعات جنوب شرق افزایش ابر و در بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست. همچنین در بعدازظهر نیز در شمال غرب، دامنه های البرز غربی، شمال شرق، شرق، ارتفاعات جنوب شرق و بخش هایی از مرکز کشور افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می دهد که این وضعیت جوی در شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب شرق کشور موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش پراکنده در شمال 2 استان آذربایجان شرقی و غربی پیش بینی می شود، گفت: طی روزهای آینده شرایط برای تشکیل گرد و خاک در کشورعراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیاست.

یک کشته و چند زخمی براثر طوفان در مشهد

براساس این گزارش، طوفان یکشنبه شب گذشته در مشهد موجب فرو ریختن سقف مسجدی بر سر نمازگزاران شد که یک کشته و 4 مجروح نیز برجای گذاشت. آتشپاد سوم «مهدی رضایی»، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه خسارت و تلفات این طوفان درحدی بود که آتش نشانان مشهد 38 عملیات امدادرسانی را انجام دادند، گفت: پس از وقوع طوفان، 45 ایستگاه آتش نشانی شهر به حالت آماده باش درآمدند که در دقایق اولیه با حجم بالای عملیات روبرو شدند. بیشترین حوادث مربوط به سقوط درخت بر روی خودرو و دیوار و همچنین سقوط اجسام از روی پشت بام و بالکن خانه ها، سقوط داربست و پاره شدن کابل های برق بود. حادثه طوفان بیشتر در خیابان های ابوطالب، شفا، عبدالمطلب، آیت الله عبادی و دلاوران رخ داد.