آرشیو سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۱
ایران زمین
۱۹

عمرانی

شتاب در تکمیل طرح های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری

گروه ایران زمین/ 50 طرح تولیدی نیمه تمام که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.

«عباس جزایری»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال در استان، اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 161 اشتغال ایجاد شد که امسال پیش بینی می شود این تعداد به 9 هزار و 543 نفر افزایش یابد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح «تکاپور» در استان، بیان کرد: این طرح با مشارکت 2 بانک در 3 شهرستان اجرا می شود.

بهسازی مسیر قزوین - رحیم آباد به کلاچای

گروه ایران زمین/ با اختصاص 8 میلیارد تومان اعتبار، بهسازی پروژه قزوین - رحیم آباد به کلاچای در گیلان در اولویت قرار می گیرد. «امیر امینی»، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه ساخت جاده قزوین، الموت، رحیم آباد به کلاچای گفت: این مسیر هم مرز با استان های قزوین، گیلان و مازندران است و می تواند برای هر 3 استان مهم باشد، اما تخصیص نیافتن اعتبار از محل فروش سهام نیروگاه «سلطانیه»، پروژه را دچار رکود کرده است. یکی دیگر از مشکلات این پروژه، مسائل زیست محیطی است که در قسمت هایی از رودخانه وحوش منطقه گذر کرده که برای محیط زیست مهم است تا مشکلات ناشی از تخریب منطقه برطرف شود. معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآورشد: 6 کیلومتر مسیر از روستاهای «ویار» به «سپارده» هم باید بازنگری شود، چون در بخش هایی با شیب 22 درصد روبه رو هستیم که اگر این مسیر آسفالت شود در زمستان با مشکلات لغزندگی جاده و خطرات ناشی از آن مواجه خواهیم شد، بنابراین پیشنهاد می شود مجری طرح ضمن مطالعه دوباره در صورت امکان مسیر دیگری را در این بخش با شیب کمتر انتخاب کند تا این دغدغه هم برطرف شود. در شرایط کنونی برای جلوگیری از توقف پروژه بهترین روش این است که با تامین بخشی از اعتبارات نسبت به بهسازی مسیر و بازگشایی آن اقدام کنیم.