آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۲
سیاست
۲

خبر

بیانیه 52 تشکل دانشجویی درباره شلاق خوردن کارگران

شرق: 52 تشکل دانشجویی در اعتراض به ماجرای شلاق خوردن 17 کارگر معترض معدن طلای آق دره بیانیه ای اعتراضی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: انتظار می رود مجلس دهم نیز ضمن موضع گیری در قبال این برخورد نسبت به اعتراضات صنفی موضع بگیرند و در مقابل این برخوردها بایستند و با همراهی دولت برای پیشگیری از بروز این اتفاقات و اصلاحات ساختاری لازم برای به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض گام بردارند. ما تشکل های دانشجویی ضمن محکوم کردن این احکام از تمامی گروه ها و کنشگران دغدغه مند جامعه مدنی دعوت می کنیم تا با اعتراض خود از تاثیراتی که چنین احکامی بر افراد، جامعه و استانداردهای اجتماعی خواهد گذاشت و موجب نهادینه شدن سوءاستفاده سیستماتیک می شود، جلوگیری کنند.

تکذیب انتصاب مینو خالقی به سمت معاونت حقوقی رئیس جمهور

تسنیم: روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور خبر انتصاب مینو خالقی به این معاونت را تکذیب کرد. حبیب الله یارپور مسئول روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در شبکه های اجتماعی مبنی بر جایگزینی مینو خالقی به جای الهام امین زاده در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، گفت: این خبر از اساس کذب است و چطور فردی می تواند برنامه یک ماه آینده رئیس جمهور را بداند.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل: اوباما با تلفن من تماس گرفت

مهر: نماینده سابق ایران در سازمان ملل گفت: در خصوص تماس تلفنی آقای روحانی و اوباما، تماس با تلفن من برقرار شد. علتش هم روشن است چون تلفن نمایندگی را طبیعتا داشتند و نمی توانستد با تلفن دیگری تماس بگیرند، از دفتر آقای باراک اوباما با تلفن ما تماس گرفتند و تلفن در اختیار جناب آقای دکتر روحانی قرار گرفت. محمد خزایی افزود: آقای دکتر روحانی در همان ابتدای گفت وگو با اوباما عنوان کردند از اینکه شما تماس گرفتید، متشکرم و با این جمله آنها را متوجه کردند که آنها به دنبال تماس بودند و تماس گرفتند نه اینکه آقای روحانی تماس گرفته باشند.