آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۲
سیاست
۳

روزنه

ایران انفجار تروریستی در استانبول را محکوم کرد

ایرنا: حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، انفجار تروریستی دیروز در استانبول ترکیه را به شدت محکوم کرد.او با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت ترکیه، بار دیگر بر ضرورت رویارویی همه جانبه و جدی جامعه جهانی با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.گفتنی است در پی انفجار تروریستی دیروز در شهر استانبول ترکیه 11 نفر از شهروندان این کشور کشته شدند.

سخنگوی اتحادیه اروپا: نامه ای به ظریف ارسال نشد

ایسنا: کاترین ری از سخنگویان اتحادیه اروپا ارسال نامه به محمدجواد ظریف درباره «مشکلات مالی» ایران در برجام را تکذیب کرد. او روز دوشنبه گفت که هیچ نامه مشترکی از سوی این اتحادیه و وزرای خارجه گروه 1+5 برای آقای ظریف ارسال نشده است. پیش از این نیز حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، اخبار برخی سایت های ایرانی درباره وجود چنین نامه ای را تکذیب کرده بود.

موگرینی: توافق هسته ای حاصل دیپلماسی صبورانه است

ایرنا: در تارنمای اتحادیه اروپا آمده است مسئول سیاست خارجی این اتحادیه توافق هسته ای را حاصل دیپلماسی صبورانه چندجانبه خواند.فدریکا موگرینی که برای سخنرانی در جلسه دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک رفته بود، به کشورهای عضو یادآوری کرد که در جولای (تیرماه) سال گذشته شورای امنیت توافق هسته ای را تایید کرد و شش ماه پس از آن، توافق اجرا شد. موگرینی افزود: ما بر اجرای کامل تمامی بخش های توافق نظارت می کنیم و امیدواریم با آژانس بین المللی انرژی اتمی به خوبی همکاری شود. در کنار این موضوع، اتحادیه اروپا در پی آن است تا اطمینان یابد منافع این توافق شامل حال مردم ایران شده و همکاری منطقه ای را بهبود بخشد. موگرینی همچنین از شورای امنیت خواست به نیروی دریایی اتحادیه اروپا مجوز اجرای تحریم تسلیحاتی علیه لیبی را بدهد.