آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کتاب شاعر منافقین با مجوز ارشاد به بازار آمد!

کتاب ترانه ها و سروده های «رضا- الف» که به اتفاق آهنگسازی بنام «محمدرضا- چ» آلبوم «شبهای خط خطی» را با صدای مرجان منافق آمریکانشین، در استودیو بل تهران و با هزینه «مریم قجر (رجوی)» سرکرده صوری منافقین تهیه کردند، بدون هیچ مشکلی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر دریافت کرد.

کتاب شامل سه بخش است: در بخش نخست ترانه های مبتذلی که آنها را در سالهای سیاه حکومت پهلوی دوم با صدای خوانندگان رژیم طاغوتی ضبط کرده است، به چاپ رسیده است. در بخش دوم اشعاری چاپ شده است که در روزگار رونق موسیقی پاپ با فشار رئیس اسبق حوزه هنری توسط نشر حوزه تصویب شده و به بازار آمده است. بخش دیگر نیز حاوی عکس ها و دست نوشت های مربوط به روزگار حکومت پهلوی دوم است.

شایان ذکر اینکه هنرپیشه فیلمهای آبگوشتی در رژیم طاغوت «شهلاصافی ضمیر» معروف به مرجان در زمان فرار به آمریکا، رضا اشعاری و محمدرضا چراغعلی را به عنوان شاعر و آهنگساز به کار گرفت تا برای او آلبومی تهیه کنند تا او در آمریکا به نفع منافقین کنسرت بدهد. ضمن آنکه سرمایه آن توسط تشکیلات منافقین در پاریس تامین می شد.

موسیقی های این آلبوم در استودیو بل تهران و صدای خواننده در دبی ضبط شد.

پاداش تهیه این آلبوم دادن هویت عربی به اشعاری و چراغعلی و همچنین مجوز شرکت تبلیغاتی در «دبی» بود، اگرچه آلبوم ضبط شده آنچنان ضعیف بود که سرکرده آهنگسازان منافق «محمد شمس» مجبور شد چهار قطعه دیگر به آنها اضافه کند و به بازار بفرستد. با وجود تمام هزینه ها، این آلبوم فروشی در حدود یک هزار لوح فشرده در سطح اروپا داشت!