آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۲
شهرستان ها
۷

اختصاص 292 میلیون دلار برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از اختصاص 292 میلیون دلار از صندوق توسعه برای نیروگاه و واحدهای تولیدی طرح های زیرساختی و صنعتی استان خبر داد.

مشهد - خبرنگار کیهان: علی رسولیان گفت: علاوه بر اعتبارات تخصیصی وزارتخانه ها از محل منابع صندوق توسعه ملی، استان ها نیز برای احداث، تکمیل و بهره برداری طرح های صنعتی تولیدی و عمرانی خود می توانند بر اساس تخصیص این صندوق به بانک ها از این اعتبارات استفاده کنند.

وی افزود: براساس منابع تخصیصی این صندوق به بانک ها در سال 94 برای طرح های گوناگون زیرساختی و تولیدی استان اعتبارات متعددی را درخواست کردیم که در ادامه اعتبارات قبلی طی سه ماه گذشته در مجموع 292/4 میلیون دلار اعتبار جدید به طرح های استان اختصاص یافته و تامین شده است.

رسولیان خاطر نشان کرد: از این مبلغ 225 میلیون دلار مربوط به احداث و تکمیل نیروگاه 492 مگاواتی سیکل ترکیبی استان، 57 میلیون دلار مربوط به توسعه واحدهای تولید شیشه، هفت میلیون دلار مربوط به طرح های توسعه ای در حوزه فرش و 3/4 میلیون دلار برای تکمیل و توسعه واحدهای داروسازی استان است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: این مبالغ از محل اعتبارات سال 94 صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی است و به محض تخصیص اعتبارات سال جدید این صندوق به بانک ها نیز برای دیگر طرح های عمرانی و تولیدی استان دنبال جذب اعتبارات تازه ای خواهیم بود.

وی یادآور شد: طرح های توسعه زنجیره فولاد، کاشی و سرامیک، واحدهای نساجی و برق نیز از جمله بخش هایی است که برای تکمیل آنها درصدد جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی هستیم.