آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل اطلاعات استان خبر داد

انهدام باند بزرگ قاچاق دارو درآذربایجان شرقی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق دارو توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) استان های آذربایجان شرقی و تهران خبر داد.

تبریز- خبرنگار کیهان: علیرضا رضایی گفت: با اقدامات هوشمندانه وزارت اطلاعات، این باند بزرگ در یک ماه اخیر، شناسایی و متلاشی شد.

وی به خبرنگاران افزود: اعضای این باند که قصد داشتند چندین تن داروی غیرمجاز را در داخل توزیع کنند، محموله های خود را تحت عنوان پتو وارد و درصدد ترانزیت به گمرک منطقه آزاد ارس بودند.

این مقام اطلاعاتی افزود: اعضای این باند با جعل اسناد و نیز نقایص سامانه های گمرک و پرداخت رشوه، به ماموران گمرک محموله مذکور را بدون بازرسی های دقیق لازم به همراه پلمب از گمرک خارج و در تهران پس از تخلیه آن و بارگیری پتو، قصد داشتند به منطقه آزاد ارس انتقال دهند که با هوشیاری مامورین اطلاعات در این کار ناکام مانند.

رضایی با اشاره به دستگیری تعدادی اتباع خارجی از استان گفت: چند تبعه خارجی (از خارج از استان)، که قصد ملحق شدن به گروهک های تروریستی و تکفیری در کشورهای عراق، ترکیه و سوریه را داشتند، در سال جاری دستگیر شده اند.

رضایی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: هیچ یک از گروهک های تروریستی تا امروز موفق به اجرای عملیات تروریستی در استان نشده اند و گروهک های تروریستی علاقه دارند که با ایجاد کوچکترین حرکت توریستی در کشور، فضای ایران اسلامی را نیز ناامن جلوه دهند.