آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

حکم اعدام برای قاتل زنان آمریکایی

قاتل سریالی زنان در آمریکا به اعدام محکوم شد. «لونی فرانکلین»، قاتل سریالی زنان در لس آنجلس، به اتهام قتل 10 نفر به مرگ محکوم شد. این مرد در فاصله سال های 1985 تا 2007 میلادی، 9 زن و یک دختر 15ساله را به قتل رسانده و اجساد آنان را میان زباله ها رها کرده بود. لونی فرانکلین، 63ساله ماه گذشته متهم شناخته شد که حکم محکومیت او به تازگی اعلام شده است. متهم پیش از شلیک گلوله یا خفه کردن قربانیان خود، آنان را تحت تعقیب قرار می داد. همچنین او به قتل نافرجام یازدهمین قربانی خود محکوم شده که در سال 1988 از ضربات گلوله فرانکلین جان سالم به در برد.

15 کشته در سانحه رانندگی

سخنگوی هلال احمر عربستان از کشته شدن 15 نفر در حادثه رانندگی در نزدیکی ریاض خبر داد. عبدالله المریبض اعلام کرد در تصادف اتوبوس با کامیون در مسیر ارتباطی ریاض و القصیم عربستان که دوشنبه شب به وقوع پیوست، 15 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند. وی افزود: زخمی های این حادثه با استفاده از دو آمبولانس بالگرد به بیمارستان منتقل شدند. حال پنج نفر از مجروحان حادثه وخیم گزارش شده است. سخنگوی هلال احمر عربستان به عامل اصلی این حادثه رانندگی و ملیت قربانیان آن اشاره ای نکرد. وزارت بهداشت عربستان، تصادف های جاده ای را مهم ترین عامل مرگ جوانان در این کشور معرفی کرده است. براساس اعلام این وزارتخانه، هر روز به طور متوسط 17 نفر بر اثر تصادف در عربستان جان خود را از دست می دهند.

آتش سوزی مرگ بار در فرانسه

آتش سوزی در منزلی مسکونی در مرکز شهر «سن دونی» در نزدیکی پاریس، به مرگ دست کم پنج نفر و مجروح شدن 11 نفر دیگر منجر شد. سخنگوی آتش نشانی سن دونی اعلام کرد: همه اجساد از زیر آوار کشف شده اند. این منبع همچنین با اشاره به وخامت حال دو نفر از مجروحان حادثه که خود را از طبقه چهارم به پایین پرت کردند، گفت: در پی وقوع آتش سوزی، طبقه چهارم آپارتمان به طور کامل روی طبقه سوم آوار شد. سخنگوی آتش نشانی گفت: اجساد به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیست. آتش سوزی در ساعت 19:30 دوشنبه به وقت محلی (22 به وقت تهران) به آتش نشانی اطلاع داده و سه ساعت بعد مهار شد. دلیل این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.