آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۶۱
ورزش
۱۲

آیا ستاره تیم ملی از دستمزد 3.5 میلیون دلاری چشم می پوشد!؟

دژاگه رویای بزرگ پرسپولیس

باشگاه العربی قطر در شرایطی می خواهد بجز یک برزیلی عذر تمام بازیکنان خارجی خود ازجمله اشکان دژاگه را بخواهد که پرسپولیسی ها اشتیاق زیادی برای جذب این ستاره ملی پوش دارند و حسابی می خواهند سر کیسه را شل کنند!

باشگاه قطری این روزها شرایط نامناسبی دارد و هر روز اخبار متفاوتی از ادامه یا قطع همکاری اشکان دژاگه و جواد نکونام، دو بازیکن ایرانی این تیم مطرح می شود. پس از آن که شیخ خلیفه بن حمد، رئیس این باشگاه شد، رسانه های قطری از قول او نوشتند: قطع همکاری با تمام بازیکنان خارجی العربی ایده اصلی من است و پائولینو، تنها بازیکن خارجی است که به کارش در العربی ادامه خواهد داد.

نامزد ریاست باشگاه العربی حتی از تغییر سرمربی این تیم خبر داده و اعلام کرده است، مربیان بزرگ تری جانشین زولاخواهند شد.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته، پیگیر جذب اشکان دژاگه بوده و اقداماتی در این زمینه انجام داده است. با این حال، جذب دژاگه به این راحتی امکان پذیر نیست. قرارداد این بازیکن با العربی سالانه 3.5 میلیون یورو است و هنوز دو سال دیگر از قرارداد او باقی مانده است. این باشگاه حتی اگر دژاگه را نخواهد، او را مفت و مجانی به هیچ تیمی از جمله پرسپولیس نمی دهد.

گفته می شود، باشگاه پرسپولیس برای جذب این ستاره ملی پوش حاضر است از محل پول اسپانسرهایش یک میلیون دلار یعنی چیزی بالغ بر 3.5 میلیارد تومان هزینه کند. با این حال باید دید دژاگه که از او به عنوان کاپیتان تیم ملی در جام جهانی یاد می شود، حاضر است فوتبالش را در لیگ ایران ادامه دهد؟ پرسپولیس تجربه ناموفقی در این خصوص دارد، تجربه مربوط به جذب چند میلیاردی محمدرضا خلعتبری و بدهی های سنگین و خطر کسر امتیاز که گریبان این تیم را گرفت و دست آخر با پرداخت کلی جریمه و دیر کرد، رضایت باشگاه عجمان امارات را جلب کرد. باید دید آیا آن تجربه ناموفق به کار مدیران کنونی باشگاه می آید. با این حال اشکان دژاگه،روزهای گذشته در گفت وگو با رسانه های داخلی بازگشتش به فوتبال ایران را ممکن دانست و گفت: هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد. شاید یک روز به فوتبال ایران برگردم، اما در حال حاضر چنین تصمیمی ندارم!