آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۳
فن آوری
۸
یک هفته با آی تی

از پرتاب ماهواره «دوستی» تا برگزاری جشنواره «وب»

اخبار و رویدادهای حوزه ICT همیشه برای بسیاری جذاب و خواندنی است اگر شما جزو این دسته از کاربران به حساب می آیید اما به دلایلی نتوانسته اید این اخبار را پیگیری کنید با ستون یک هفته با آی تی با ما همراه شوید.

در این هفته محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران از ادامه تلاش برای بازپس گیری ماهواره بلوکه شده «مصباح» از کشور ایتالیا و برنامه ریزی برای پرتاب این ماهواره ایرانی به مدار زمین خبر داد و گفت: ماهواره «مصباح» پس از چندین بار رفت و برگشت در کشور ایتالیا توقیف شده و پس از شرایط برجام، مذاکرات برای بازپس گیری آن از سرگرفته شده است.

وی همچنین در این هفته از برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره «دوستی» در سال جاری خبر داد.

همچنین در این هفته صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان رگولاتوری از تدوین نظام قیمتگذاری خدمات ارتباطی مطابق استاندارد در دنیا خبر داد و گفت: براساس این چارچوب،بزودی تعرفه خدمات تلفن و اینترنت ثابت به صورت آبونمان و تعرفه موبایل و اینترنت موبایل مبتنی بر استفاده و به صورت حجمی محاسبه خواهد شد.

در این هفته، حسین مهری مدیرعامل شرکت پست نیز از شناسایی و کدگذاری بیش از 45 میلیون و 300 هزار مکان در کشور خبر داد و گفت: 100 درصد اماکن شهری و 70 درصد اماکن روستایی کشور به منظور به روزرسانی اطلاعات مکانی شناسایی و شناسنامه دار شدند. مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات هم از برنامه ریزی برای توسعه اینترنت و تلفن در همه روستاهای کشور با هدف برطرف شدن شکاف دیجیتالی خبر داد و گفت: در سال جاری ارتباط رسانی اینترنت پرسرعت مبنی بر نسل چهارم ارتباطات در تمام روستاهای دارای بیش از 20 خانوار در دستور کار قرار گرفته است سپس روستاهای بالای 10 خانوار را در برنامه داریم. در عین حال در این هفته، فرزاد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نخستین جشنواره سالانه «وب و کسب و کار» در مرداد ماه خبر داد و گفت: به برترین وب سایت های این حوزه نشان برترالکترونیک اهدا می شود و ثبت نام از متقاضیان نیز برای حضور در این جشنواره تا 20 خردادماه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و سپس ارزیابی انجام می شود. وی همچنین گفت: متقاضیان بخش خصوصی و دولتی می توانند به تارنمای آن به آدرس webfestival.mimt.gov.ir مراجعه یا با شماره 85193933 تماس حاصل کنند.