آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۴۷
اقتصاد
۵
بورس

تقویت اندک شاخص بورس

بازار سهام روز چهارشنبه با تحرک بازارگردان ها در نمادهای معاملاتی پیشرو و شاخص ساز شاهد اصلاح تکنیکی نماگرهای خود بود. بازاری که ترجیح می داد با وجود حمایت حقوقی ها و صندوق ها همچنان در میان بازار دومی ها فعال باشد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز، چهارشنبه با افزایش یک واحدی به رقم 75 هزار و 876 واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با 63 واحد شاخص روی رقم 13 هزار و 795 واحد ایستاد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 99واحدی عدد 84 هزار و 533 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 84 واحدی به عدد 52 هزار و 911 واحد نزدیک شد که شاخص بازار دوم با 510 واحد افزایش روی رقم 167 هزار و 3 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 808 واحد را به نمایش گذاشت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با 47 واحد، همراه اول با 41 واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 38 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با 30 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 23 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس در روز گذشته تهران به بیش از 186 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 892 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار و 954 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پارس سوییچ، گروه صنعتی پاکشو، گروه صنعتی بارز، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، کارخانجات داروپخش، لابراتوارهای رازک، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، فارسیت اهواز، افرانت، قاسم ایران، فرابورس ایران، سیمان ممتازان کرمان، اوراق مشارکتی شهرداری اصفهان، اوراق مشارکتی شهرداری تبریز، اوراق اجاره رایتل از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که دیروز هیچ نمادی در فهرست های متوقف بازار قرار نداشت.