آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۳
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

واکنش 3 قانون گذار آمریکایی به رد درخواست ورود به ایران

ایسنا: سه عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا، در ماه فوریه (بهمن ماه سال 94) خواهان دریافت ویزا برای سفر به ایران به منظور بررسی اجرای توافق هسته ای شدند و وزارت خارجه کشورمان درخواست آنها را نپذیرفت. مایک پامپئو در واکنش به رد درخواست شان از سوی ایران، با صدور بیانیه ای مدعی شد: ما در کنگره تمام رویه های لازم برای طرح این درخواست را سپری کردیم اما ایرانی ها هم چنان از پاسخ گویی محترمانه و متمدن به این درخواست سر باز می زنند. لی زلدین نیز در بیانیه ای جداگانه، واکنشی گستاخانه به رد درخواست شان نشان داد. فرانک لوبیانه نیز در بیانیه ای جداگانه گفت: ایران با رد درخواست ویزای ما ثابت کرد رویکرد جدید رئیس جمهور، اوباما، برای همکاری و صداقت، همان طور که به مردم آمریکا و جهان عرضه کرده است، نمایشی بیهوده و مسخره است.

نشست کشورهای ساحلی خزر در مسکو

ایرنا: نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر، دیروز در مسکو آغاز شد تا موضوع های در دستور کار مذاکرات مربوط به این دریا را بررسی کند. در این نشست هیات ایرانی به سرپرستی ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، شرکت کرد. قرار است معاونان وزارت خارجه ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در این مذاکرات، متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را بررسی کنند.

ایران انفجار تروریستی کربلارا محکوم کرد

ایرنا:حسین جابری انصاری، انفجار تروریستی عصر سه شنبه کربلارا محکوم کرد. او با عرض تسلیت به ملت و دولت عراق و همچنین خانواده های قربانیان این عملیات تروریستی تاکید کرد: رویارویی با تهدید تروریسم و افراط گرایی نیازمند انسجام ملی مردم عراق و حمایت جدی جامعه جهانی است. او آمار دقیق و نهایی تلفات حمله تروریستی روز سه شنبه را چهار شهید و بیش از 30 مجروح اعلام کرد. داعش مسئولیت این حمله تروریستی در منطقه «حی الموظفین» شهر کربلارا برعهده گرفت.