آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۴۷
سیاست
۲

واکنش فرزند آیت الله کمره ای به ادعای بی بی سی

انتشار این خبر سبب شد تا پسر آیت الله کمره ای هم در نهایت نسبت به آن واکنش نشان دهد و در بیانیه ای اعلام کند که پدرش مراجعه ای به سفارت امریکا نداشته است. حجت الاسلام ناصرالدین کمره ای، اخبار منتشره درباره مراجعه پدرش به سفارت امریکا را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، در بخشی از بیانیه وی آمده است: با توجه به آنکه در روزهای اخیر خبر دروغی را شبکه بی بی سی فارسی در رابطه با نامه نگاری حضرت امام خمینی با رییس جمهور وقت امریکا پخش کرده است، ضروری می دانم جهت روشن شدن ابعاد آن توضیحاتی را ارایه دهم. وی می افزاید: اولااصل این نامه از طرف بیت حضرت امام تکذیب شد و وجود آن را ساخته و پرداخته آن شبکه خبری دانستند. ثانیا خانواده مرحوم آیت الله کمره ای ادعای شبکه بی بی سی را در روزنامه اطلاعات مورخه 17/3/95 تکذیب کرده اند. فرزند آیت الله کمره ای در ادامه اضافه می کند: ثالثا حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله کمره ای سال های متمادی که به قبل از سال 1342 مربوط است در محضر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در اراک و قم مشغول به تحصیل و تدریس بوده و سال ها همدرس و هم مباحثه بوده اند و سابقه دیرین در آشنایی دارند.

قابل ذکر است در یک مورد حدود هشت سال مسائل فلسفی کتاب اسفار ملاصدرا و کتاب فقه جواهر مورد مباحثه این دو عالم بزرگوار بوده است. فرزند آیت الله کمره ای همچنین از برخی از واکنش ها نسبت به این انتشار این خبر نیز انتقاد کرد. اشاره وی به مطرح کردن این فرضیه بوده که شاید آیت الله کمره ای واقعا به سفارت امریکا مراجعه کرده باشد و نظرات شخصی خود را بیان کرده باشد. اما فرزند وی در بیانیه اش می گوید: نه اینجانب که از نزدیک در جریان تمامی مراودات و مکاتبات مرحوم والد بودم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده هرگز به خاطر نداریم که ایشان به سفارت امریکا مراجعه کرده باشد که این خود تهمتی عجیب و بدون سند است.