آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۴
صفحه آخر
۲۴
عکس نوشت

درگذشت <حبیب محبیان>در 63 سالگی

<مرد تنهای شب> <صبح> رفت

ندا سیجانی

حدودا هفت سال قبل بود که تصمیم می گیرد برای همیشه به وطنش بازگردد و برای مردم سرزمینش بخواند؛ اما و اگرها و برخی ملاحظات اما مانع از آن می شود تا اینکه روز گذشته خبر می رسد که این خواننده پاپ، در خانه دور از پایتخت خود، در رامسر درگذشته است.

حبیب محبیان خواننده مطرح موسیقی پاپ 4 مهرماه 1331 در شمیران متولد شد. این هنرمند پس از انتشار آلبوم های متعدد و ماندگار؛ سال 1360 ایران را ترک می کند. اما سرانجام در سال 1388 با پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به کشورش باز می گردد. محبیان در مدت چند سال اقامت در رامسر تلاش بسیاری کرد بتواند مجوز آلبوم و کنسرت خود را دریافت کند اما این اتفاق میسر نشد و تنها توانست در سال 1393 با دریافت مجوز کتاب «مرد تنهای شب» به نمایشگاه بین المللی کتاب راه یابد. حبیب که آخرین حضورش در مجامع عمومی به جشن موسیقی ما در سال 94 بر می گردد در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که با اختیار خود به ایران برگشته و قطعه ای به نام «عشق های خدایی» را در آلبوم جدید خود ساخته است. سرانجام حبیب محبیان با آرزوی نا فرجام برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم در 21 خرداد ماه 1395 به دلیل ایست قلبی درگذشت و تنها قطعات ماندگاری را در اذهان نسل دیروز و امروز به یادگار گذاشت.

بنابراین گزارش، این خواننده که طبق عادت همیشگی صبح زود (جمعه 21 خرداد) برای ورزش صبحگاهی به محوطه باز ویلایش رفته بود، ساعت هشت صبح همسر وی او را در حالتی سیاه و کبود در محوطه ویلاروی زمین مشاهده کرده است. پس از تماس با اورژانس 115 و اعزام تیم پزشکی به منزل حبیب محبیان، اعلام می شود که وی علایم حیاتی ندارد و بر اثر سکته قلبی در 63 سالگی فوت کرده است. پیش از این در خبرها اعلام شده بود مراسم تشییع این هنرمند از مقابل تالار وحدت خواهد بود اما فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفت و گو با «ایران» این خبر را تکذیب کرد و درباره دفن وی در قطعه هنرمندان گفت: در این خصوص درخواستی به معاونت هنری ارشاد نرسیده است.

براساس آخرین اخبار غیررسمی، قرار است پیکر مرحوم محبیان در رامسر دفن شده و احتمالا مراسم بزرگداشتی برای وی در تهران برگزار شود.