آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

پرو

بی بی سی: شمارش آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو نشان می دهد که «پدرو پابلوکوزینسکی» که یک اقتصاددان است در انتخابات پیروز شده است. رقیب وی هنوز شکست خود را در این انتخابات که فشرده ترین رقابت انتخاباتی در پنج دهه اخیر بود نپذیرفته است.

عربستان

الاخبار: شهروند لبنانی که در حج تمتع سال گذشته به اتهام نشستن روی عکس پادشاه عربستان به 8 ماه زندان محکوم شده بود آزاد شد و به کشورش بازگشت. این لبنانی اقرار کرده که در زمان بازداشتش با اذیت ها و آزارهای زیادی مواجه شده است و او را به جرم اینکه هوادار حزب الله لبنان است در غل و زنجیر و زندان انفرادی قرار داده بودند.

قطر

المنار: خنده دو نظامی آمریکایی در مقابل پرچم قطر موجب شده که وزارت خارجه قطر سفیر آمریکا در این کشور را احضار کند. «داناشل اسمیت» سفیر آمریکا در قطر در ملاقات با معاون وزیر خارجه قطر عذرخواهی و تاکید کرده که درباره این حادثه تحقیق خواهد کرد.

آمریکا

وکس: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در یک نوار ویدئویی رسما از نامزدی هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات و هم حزبی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده است. وی اعلام کرده «به عقیده من هیلاری فرد مناسبی است و شور و شوق و دل و جرات کافی برای این کار را دارد.»

ژاپن

اسپوتنیک: به رغم درخواست مردم ژاپن برای اخراج نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوا نخست وزیر این کشور قصد دارد تا همکاری های نظامی توکیو با واشنگتن را تقویت کند. مردم ژاپن معتقدند که آمریکا به جای یک متحد و هم پیمان به یک «اشغالگر» تبدیل شده است.

مصر

آناتولی: دادگاه مصر دو مجری تلویزیون را به اتهام اعتراض به سیاست های عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به دو سال حبس محکوم کرده است. این احکام به صورت غیابی صادر شده و علاوه بر حکم حبس، قرار وثیقه به ارزش 500 دلار هم برای محکومین صادر شده است.

ترکیه

دیلی صاباح: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته، اگر آلمان اشتباهش را تصحیح نکند پاسخ مناسب خواهد داد. تنش میان دو کشور بر سر به رسمیت شناختن کشتار ارامنه توسط پارلمان آلمان افزایش یافته است. پارلمان آلمان چند روز پیش نسل کشی ارامنه از سوی ترکیه را به رسمیت شناخت و خشم ترکیه را برانگیخت.