آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۶۲
اقتصاد
۴

شگرد خودروسازان چینی برای تصاحب بازار ایران

خودروی ارزان، لوازم یدکی گران

خودروسازان چینی براساس هدف گذاری ها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند، اما از سوی دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات، سعی در کسب سود بیشتر دارند.

به گزارش تسنیم، این روزها بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد بوده و خبری از خریدار نیست. البته در این شرایط رکود، شرکت های چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که بحق هم تا حدودی در این زمینه موفق شده اند. امروز خودروهای رنگ و لعاب دار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیست، نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته و هر روز تعداد آنها در خیابان های کشور افزایش پیدا می کند. این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار دارند و برای تولید محصولات جدید به بازار تلاشی نمی کنند.

رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین زمینه به تسنیم می گوید: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکت های چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یک بار محصول جدیدی را با آپشن های مختلف راهی بازار می کنند.

وی با بیان این که شرکت های چینی در حوزه خدمات پس از فروش تاکنون نتوانسته اند رضایت مشتریان را به دست آورند، گفت: علاوه بر این، براساس هدفگذاری ها خودروسازان چینی محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند، اما از سوی دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند. این فروشنده اضافه کرد: به عنوان نمونه چراغ جلوی مزدا 3 امروز در بازار حدود دو میلیون و صد هزار تومان است، اما چراغ ام وی ام 530 که قیمتی حدود 51 میلیون دارد،دو میلیون و 400 هزار تومان است.

فروشنده دیگری با بیان این که امروز در سطح بازار قطعات چینی با کیفیت های مختلفی به فروش می رسد، گفت: هر کس که تمایل به خرید قطعه با کیفیت داشته باشد باید هزینه زیادی پرداخت کند.