آرشیو پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۶۲
حوادث
۱۹

خرید بلیت هواپیما با فیش های جعلی بانک

مردی که با دستکاری فیش بانکی به بهانه خرید بلیت هواپیما از مدیر یک آژانس مسافرتی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مدیر یک آژانس مسافرتی در مشهد با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مشتری خود به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: مردی به صورت اینترنتی سفارش بلیت پروازچارتر می داد و آن را از طریق پیک دریافت و رسید واریز پول را برایم فکس می کرد. بعد از مدتی متوجه شدم او رسیدهای بانک را دستکاری کرده است. او ده میلیون تومان بلیت خریده بود اما در مجموع صدهزار تومان واریز کرده بود. او بعد از واریز پول رسیدها را دستکاری و برای من ارسال می کرد. همزمان با شکایت او و تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا ادامه داشت و مشتری شیاد آژانس هواپیمایی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا به افسر بازجو گفت: پیش از این خودم در یک آژانس هواپیمایی کار می کردم اما ازآنجا اخراج شدم. بعد ازآن به چند دفتر دیگر برای کاررفتم اما بی نتیجه بود. سرانجام تصمیم گرفتم به کلاهبرداری ازآژانس های هواپیمایی دست بزنم.

وی تصریح کرد: با آژانس شاکی تماس گرفتم و طی چند ماه سفارش بلیت چارتر داده و آن را اینترنتی خرید می کردم. بعد مبلغ صدهزار تومان به حساب دفتر آژانس واریز و هنگام ارسال رسید بانکی، چند صفر مقابل رقم واریزی قرار داده و ادعا می کردم کل مبلغ را واریز کرده ام.

پس از تحویل گرفتن بلیت ها آن را با قیمت بالاتری می فروختم. قصد داشتم به این شیوه ازآژانس های هواپیمایی دیگری نیز کلاهبرداری کنم که دستگیرشدم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم او روانه زندان شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.