آرشیو یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۵
اقتصاد
۴

خبر

پشت پرده فضاسازی برای کارخانه ارج

ایرنا: مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی به پشت پرده فضاسازی رسانه ای علیه کارخانه ارج اشاره کرد و گفت: این کارخانه براساس چند اولویت و شرایط مهم، واگذار می شود. مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی، از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که متولی فروش کارخانه ارج است، به تشریح چگونگی واگذاری آن و پشت پرده فضاسازی رسانه ای این روزها علیه این کارخانه پرداخت. سیدمصطفی عمادی در ابتدا با بیان اینکه همه متقاضیان خرید کارخانه ارج از بخش خصوصی هستند، گفت: هدف بانک ملی در دوسال اخیر خروج از بنگاه داری بوده است. درواقع سهام بانک ملی در ارج، به سپرده گذاران این بانک تعلق دارد و تلاش ما این است که این واحد تولیدی به قیمت کارشناسی شده کارشناسان رسمی دادگستری و با شرایط، به متقاضیان واگذار شود. وی تاکید کرد: صیانت از اندوخته های مردم، وظایف همه نهادهای دولتی است بنابراین نباید در جریان فضاسازی برخی رسانه ها، با سرمایه مردم بازی کنیم. عمادی توضیح داد: در حالی سه برند خارجی تولیدکننده لوازم خانگی از کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه متقاضی خرید کارخانه ارج هستند که تاکنون اسامی آنها را اعلام نکرده ایم. به گفته وی، برخی از متقاضیان ایرانی که برای خرید مراجعه کرده اند یک جوینت ونچر خارجی نیز به همراه خود دارند. وی درعین حال ضمن تکذیب اخبار منتشرشده مبنی بر فروش دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه ارج، تصریح کرد که همه کارخانه با مجموعه ماشین آلات به مشتری فروخته می شود.

انتقال یارانه از تیرماه میسر می شود

سیداحمد میدری معاون وزیر تعاون گفت: کسانی که بخواهند یارانه دریافتی شان را به نیازمندان منتقل کنند می توانند با مراجعه به سایت وزارت رفاه، از تیرماه این درخواست را ارائه کنند.

اتصال «فارس» به دریا کلید خورد

ایرنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مصوبه هیات وزیران مبنی بر اتصال فارس به خلیج فارس وارد مرحله اجرائی شده است. هادی پژوهش جهرمی، روز شنبه افزود: براساس این مصوبه، روستاهای تمبو شمالی، تمبو جنوبی، اکبری، فارسی و سروباش، از دهستان بهدشت، بخش کوشکنار شهرستان پارسیان استان هرمزگان، منتزع و به دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان لامرد فارس الحاق می شود.