آرشیو یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۰۵
اقتصاد
۵

گذر

تکذیب هک شدن سایت وزارت اقتصاد

شادا: در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر اختلال در درگاه اینترنتی وزارت اقتصاد به سبب حملات هکرهای سعودی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بیانیه ای چنین خبری را از اساس نادرست خواند و به طور صریح مردود دانست.

ابلاغ بخش نامه ممنوعیت خرید کالای خارجی

ایسنا: وزیر کشور در بخش نامه ای، مسئولیت معاونان وزارت کشور و استانداران در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تصویب نامه هیات وزیران درباره ممنوعیت خرید کالای خارجی را ابلاغ کرد.

بانک سپه دور جدید خروج از بنگاه داری را از طریق بورس آغاز کرد

بورس نیوز: رئیس کل بانک مرکزی تیرماه 93 در نامه ای به روسای بانک ها و موسسات اعتباری، از آنها خواسته بود با ارائه یک جدول زمانی سه ساله برای واگذارکردن شرکت های وابسته به بانک ها و سهام بانک ها در شرکت های دیگر و درواقع خروج بانک ها از بنگاه داری، اقدام کنند. بانک سپه با عرضه دو دارایی ارزشمند خود در بازار سهام، فاز جدیدی از برنامه مهم خروج از بنگاه داری را کلید زد.محمدکاظم چقازردی از عرضه سهام چند شرکت وابسته به این بانک در بازار سرمایه خبر داد و اعلام کرد: بانک سپه به تازگی دو شرکت «مدیریت انرژی امید تابان هور» و «سرمایه گذاری توسعه گوهران امید» از زیرمجموعه های مدیریت سرمایه گذاری امید را برای پذیرش و عرضه سهام در فرابورس ایران آماده کرده است.مدیرعامل بانک سپه درباره شرکت های تازه عرضه شده بانک سپه در فرابورس ایران هم توضیح داد: 10 درصد از سهام شرکت «مدیریت انرژی امید تابان هور» که با سرمایه ثبت شده 230 میلیاردتومانی مجری پروژه های نیروگاهی عظیم در کشور است، روز چهارشنبه در بازار سهام با موفقیت عرضه شد و مورد اقبال فعالان بازار سرمایه و مردم قرار گرفت. تا قبل از پایان خرداد هم 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت.