آرشیو یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کلاهبرداری میلیاردی با وعده خرید ویلاو خودرو در آمریکا

رئیس پلیس فتا در غرب استان تهران از دستگیری فردی در شهریار به جرم کلاهبرداری میلیاردی از چهار شهروند متقاضی دریافت اقامت کشور آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اصغر باقریان گفت: در پی شکایت چهار نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با سوءاستفاده از اعتماد آنها و با وعده خرید ویلاو خودرو در کشور آمریکا، مبلغی نزدیک به چهار میلیارد ریال از آنها دریافت کرده و متواری شده است، پرونده ای در پلیس فتا تشکیل شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که فرد بزهکار از طریق فضای مجازی با شاکیان پرونده ارتباط برقرار و ایمیل های جعلی به نام کنسولگری آمریکا برای آنها ارسال می کرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

باقریان بیان کرد: بنابراین با تحقیقات و بررسی های فنی گسترده محل اقامت کلاهبردار اینترنتی از طریق فضای مجازی شناسایی و طی عملیاتی در شهرستان شهریار دستگیر شد.

وی افزود: متهم ابتدا در بازجویی ها منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و با اعتراف به بزه خود مبنی بر این که در سفرهایش به کشور آمریکا با ارسال تصاویر خود در کنار ویلاها و خودروهای شهروندان این کشور، شاکیان پرونده را با این ترفند که تصاویر ویلاها و خودروهای ارسالی برای آنها خریداری شده است آنان را فریب می داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهم، پرونده اولیه تکمیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا در غرب استان در پایان از شهروندان خواست به هیچ عنوان به افراد شیادی که در فضای مجازی و خارج از چارچوب رسمی و قانونی ادعای اعزام افراد به کشورهای خارجی و یا خرید مسکن و خودرو در این کشورها را دارند، اعتماد نکنند و برای انجام امور اقامتی خود به مراجع قانونی مراجعه کنند.