آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۷
صفحه آخر
۲۴
عکس نوشت

در هفتادمین جشن برادوی، «تونی» برندگانش را شناخت

شب درخشش «همیلتون»

در هفتادمین شب جشن برادوی که یکشنبه شب با اهدای جوایز تونی برگزار شد، نمایش محبوب «همیلتون» بیشترین افتخارها را از آن خود کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، نمایش موزیکال هیپ هاپ «همیلتون» که داستانش درباره نخستین وزیر خزانه داری ایالات متحده است، یکشنبه شب راهپیمایی پر شور و شعفش در زمینه دریافت جوایز مختلف در سراسر امریکا را به پایان برد و موفق به کسب بزرگترین افتخار برادوی شد: جایزه تونی برای بهترین موزیکال جدید.

در مجموع «همیلتون» برنده 11 جایزه تونی شد که تنها یک جایزه کمتر از رکورد 12 تونی نمایش «تهیه کنندگان» در سال 2001 بود. شب جوایز برادوی به دلیل تناقض با هالیوود هم قابل اشاره بود: هر چهار جایزه برای نقش آفرینی در نمایش های موزیکال به بازیگران سیاه پوست رسید.

با این حال شب بزرگ «همیلتون» تحت تاثیر یک تراژدی ملی بود؛ 18 ساعت پیش از آغاز مراسم یک تیرانداز با اسلحه وارد کلوبی در اورلاندو شد و 50 نفر را کشت. این تیراندازی که مرگبارترین تیراندازی در تاریخ ایالات متحده بود، لایه ای ازغم، ناباوری و خشم را به شب بزرگ برادوی اضافه کرد. لین مانوئل میراندا، نویسنده و ستاره «همیلتون» در حال دریافت جایزه اش برای این نمایش بخشی از این شعر را خواند: «اعمال بی معنی تراژدی به ما یادآوری می کند که هیچ چیز معهود نیست، حتی یک روز.»

فرانک لانگلاکه برای ایفای نقش یک مرد فرانسوی دیوانه در نمایشی جدید به نام «پدر» چهارمین تونی اش را دریافت کرد، گفت: «امروز در اورلاندو روزی غمگین را شاهد بودیم و من از تو می خواهم اورلاندو که قوی باشی.»

اهدای جوایز تونی از شبکه سی بی اس پخش شد و با شروع مراسم، میزبان آن جیمز کوردون از قربانیان اورلاندو و خانواده های آنها یاد کرد و گفت: «قلب مان پیش کسانی است که تحت تاثیر این قساوت قرار گرفتند. نفرت هرگز پیروز نخواهد شد. با همدیگر باید از این اطمینان حاصل کنیم. نمایش امشب نمادی از تجلیل همین آرمان است.»

در ادامه جوایز تونی، لزلی اودوم جونیور جایزه بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال را گرفت، رنه الیس گلدزبری بهترین بازیگر زن در یک موزیکال شد و دیوید دیگز هم بهترین بازیگر مرد مکمل در یک موزیکال لقب گرفت.

فصل تئاتر 2016-2015 متنوع ترین فصل در تاریخ برادوی بود و از 40 نامزد جوایز بازیگری، 14 جایزه به بازیگران سیاه پوست، لاتین تبار و آسیایی- امریکایی رسید.