آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۹
فرهنگ و هنر
۲۲

نبود توافقات کلی بر سر برگزاری دوسالانه عکس

رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران می گوید هنوز برسر برگزاری دوسالانه عکاسی با دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافقات کلی نرسیده اند.

مسعود زنده روح کرمانی، در مورد موضوع فوق به مهر گفت: زمانی که این انجمن شکل گرفت قرار بود صنفی و رفاهی باشد و موارد حقوقی را برای عکاسان دنبال کند و آنها برای گرفتن مجوزها و... به انجمن مراجعه کنند اما الان حس می کنیم یک بخشی از کار ما ایجاد بسترهای فرهنگی و هنری است که باید برایش کارهایی صورت بدهیم.

در حالیکه برگزاری دوسالانه عکاسی از طرف دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن عکاسان ایران واگذار شده است رئیس هیات مدیره این انجمن درباره این دوسالانه بیان کرد: طبیعتا این دوسالانه باید بهمن یا دی ماه کلید بخورد.

البته ما هنوز سر برگزاری این دوسالانه با دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافقات کلی نرسیده ایم. در دوره قبل مسائلی پیش آمد که برای برگزاری این دوره باید حل بشود.

وی درباره مسائل پیش آمده در برگزاری دوسالانه قبل گفت: آنچه مشخص است هم انجمن و هم دفتر هنرهای تجسمی دوست دارد همکاری مناسبی در برگزاری این دوسالانه صورت بگیرد اما گاهی زیرساخت های لازم برای آن مهیا نیست. باید اهداف برگزاری یک دوسالانه واضح و مشخص باشد. یک جایی ارشاد باید مشخصا به این نتیجه برسد که کاملا این دوسالانه ها را به انجمن ها واگذار کند و مالی و محتوایی همه چیز را دست آنها بسپارد و تنها از آنها حمایت کند.