آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

فروش تابلوهای ترک تابعیت کرده

یکی از گالری های تازه تاسیس در تهران، تحت لوای مرور خاطرات سی سال نقاشی در ایران به مناسبت گشایش خود اقدام به فروش تابلو نقاشی از نقاشانی چون «حسین خسروجردی» نموده است.

«حسین خسروجردی» که امروز یک شهروند انگلیسی به حساب می آید از بدو تاسیس روزنامه همشهری با ترسیم لوگوی روزنامه همشهری به کارگزاران نزدیک شد و به خاطر روابط حسنه با کرباسچی شهردار وقت تهران خانه ای در بالای شهر تهران به عنوان هدیه دریافت کرد. وی در قدم بعدی در جریان محاکمه کرباسچی به جرم تاراج بیت المال به نفع خودش و دوستانش، جنجال های زیادی آفرید که به پاس آن، چنان شامل مراحم خاصه شد که به اتفاق نزدیکانش سر از برج سازی درآورد. خسروجردی در جریان فتنه 88 پس از فروش خانه ها و شرکتش و تبدیل آنها به پوند از انگلستان پناهندگی سیاسی گرفت که پس از مدتی این پناهندگی تبدیل به تابعیت انگلیسی شد.

خسروجردی، بارها در برنامه شبکه صهیونیستی «من و تو» و رسانه معاندی همچون «بی.بی.سی» شرکت کرده و در کنار ضد انقلاب هایی همچون اسفندیار منفردزاده به عقده گشایی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پرداخته است.

وی ماه گذشته در یکی از بهترین گالری های شهر لندن نمایشگاهی از نقاشی هایش را در معرض فروش گذاشت که مورد استقبال قرار نگرفت.