آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۹
ورزشی
۲۳
گزارش ویژه

آغاز لیگ جهانی والیبال با جدال ایران و برزیل

مرحله مقدماتی سطح یک بیست وهفتمین دوره لیگ جهانی والیبال با حضور 12 تیم فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، امریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان از امروز (27خرداد) تا 13 تیرماه پیگیری می شود. تیم های ایران، آرژانتین، امریکا و برزیل در هفته نخست این رقابت ها در گروه B1 با یکدیگر رقابت خواهند کرد و تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار لیگ جهانی امشب و از ساعت 21 و 40 دقیقه به وقت تهران به مصاف برزیل میزبان می رود. کسب سهمیه بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو تنها نکته مشترک این چهار تیم است که کیفیت و هیجان مسابقات را بیش از سایر گروه ها خواهد کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در حالی به مصاف برزیل می رود که سابقه شکست این تیم حتی در خانه اش را نیز در کارنامه دارد و در بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال در شهر سائوپائولو دوبار برابر برزیل به میدان رفت که در بازی نخست 3 بر دو شکست خورد اما در مسابقه دوم 3 بر صفر برزیل را شکست داد. البته یکی از مشکلات شاگردان لوزانو می تواند خستگی بازیکنان باشد. تیم ملی والیبال کشورمان بعد از سفری به مدت 29 ساعت با 3 پرواز خود را به ریو رساند.این سفر بسیار طولانی و خسته کننده در حالی انجام شد که آرژانتین و امریکا در کوتاه ترین فاصله خود را به برزیل رساندند تا ایران لقب خسته ترین تیم گروه را به خود اختصاص دهد. از طرفی دیگر ایران تنها تیمی در این گروه است که قبل از لیگ جهانی تورنمنت رسمی انجام داده به طوری که در مسابقات انتخابی المپیک شاگردان لوزانو در 10 روز 7 بازی بسیار مهم، حساس و سنگین را پشت سر گذاشتند.

لیگ جهانی امسال به دلیل در پیش بودن بازی های المپیک متمایز از سال گذشته است و تیم های حاضر در المپیک از لیگ جهانی امسال به عنوان بازی های تدارکاتی سود می برند و برای ایرانی که سن المپیکی اش تازه «یک» شده است رقابت های لیگ جهانی امسال می تواند موقعیت مناسبی باشد که به شرایط ایده آل برسد تا در میدان بزرگ تری به نام المپیک موفقیت کسب کند.