آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۹
فن آوری
۸
قاب فناوری

تناسب اندام با دستبند هوشمند

سوسن صادقی

امروزه شرکت های فناوری در تولید ابزار پوشیدنی با هم رقابت زیادی دارند و هر روز یک شرکت از یکی از محصولات خود رونمایی می کند که نسبت به دیگری دارای امکانات بیشتری است و یا کار با آن ساده تر است.

در همین راستا یک شرکت کره ای ابزار پوشیدنی جدیدی را در همین ماه روانه بازار کرده است که دستبند تناسب اندام ویژه ورزشکاران است و Gear Fit2 نام دارد که از مدل قبلی آن GearFitS که سال 2014 روانه بازار شد، پیشرفته تر است.

این مدل نسبت به مدل قبلی دارای صفحه نمایش منحنی بزرگ 5/1 اینچی، پردازشگر دو هسته ای، 512 مگابایت حافظه و 4 گیگابایت حافظه جانبی است و با یکبار شارژ 4 روز کار می کند.

Gear Fit2 که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است، بدون همراهی تلفن همراه هوشمند نیز کار می کند. ویژگی منحصربه فرد این مدل این است که دارای GPS داخلی است و هنگام ورزش مسیر ورزشکار را روی نقشه ترسیم می کند و می توان در فیس بوک با دیگران به اشترک گذاشت. ضمن اینکه مسافت، سرعت، ضربان قلب و... را ثبت می کند و دارای شتاب سنج و ژیروسکوپ است.

از ویژگی دیگر این دستنبد این است که حتی ورزشکار می تواند در وسط تمرین آمار فعالیت تمرینات خود را ببیند و از شدت کارش کاسته یا آن را افزایش دهد. Gear Fit2 قابلیت کار با اپ Health S را دارد و می تواند رژیم غذایی، استرس و وزن ورزشکار را نیز اندازه گیری کند. این دستبند تناسب اندام نیازی به اعلام اینکه ورزشکار چه ورزشی را می خواهد انجام دهد ندارد و بعد از 10 دقیقه شروع به ورزش، به طور خودکار شروع به ثبت فعالیت همان ورزش می کند. این دستبند هوشمند مناسب برای ورزشکاران با قیمت 179 دلار در بازار جهانی عرضه شده است.