آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۹
ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
۷
بانوان

مدیر کمیته بانوان نمایشگاه قرآن کریم:همایش بانوی فضیلت حامی رسالت برگزار می شود

همزمان باسالروز وفات حضرت خدیجه (س) سومین همایش بانوی فضیلت، حامی رسالت با رویکرد الگوگیری از مرام حضرت خدیجه کبری(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود. ملیحه سادات موسوی مدیرکمیته زنان و خانواده در گفت وگو با «ایران» با اعلام این خبر گفت: در این مراسم ابتدا حجت الاسلام حشمتی ریاست نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و سپس احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در باب مرام زندگی ساز حضرت خدیجه (س) سخنرانی خواهند کرد. همچنین خانم اکرم السادات هاشمی با موضوع فضایل و مناقب ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) در آیات قرآن کریم و خانم غروی با موضوع ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) در منابع اهل سنت مقالاتی ارائه خواهند کرد.

مدیر کمیته زنان و خانواده نمایشگاه قرآن کریم در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های همایش تجلیل و تکریم از محققان و پژوهشگران قرآنی است. به همین منظور بزرگ ترین دانشنامه حضرت خدیجه کبری(س) که توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان تهیه و تدوین شده است و از مدیرعامل آن حضرت حجت الاسلام والسلمین سیدمجید نبوی تجلیل و تکریم به عمل می آید.همچنین تجلیل و تکریم از کتاب «یوما» که به صورت رمان و داستان های جاذبه دار توسط سرکار خانم مریم راهی تالیف و تقدیم جامعه دینی شده است از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

موسوی گفت: همچنین به پاس خدمات فراوان در عرصه آموزش و مدد رسانی و نشر معارف قرآن کریم از خانم بدر الملوک امام تجلیل به عمل خواهد آمد. قدردانی از 2 بانوی بزرگوار در راستای الگوگیری از مرام حضرت خدیجه کبری(س) از دیگر برنامه های این بخش است.

مفاهیم ارزشمند سوره یس در نمایشگاه قرآن تبیین می شود

مدیر کمیته بانوان نمایشگاه قرآن در ادامه گفت: لوح فشرده «یس» با محتوای کتب مرتبط با این سوره مبارکه، تفسیر سوره و تلاوت های مختلف سوره یس در نمایشگاه قرآن عرضه می شود. وی افزود: کمیته بانوان گامی نوین برای استقرار دارالقرآن یس در نمایشگاه برداشته است؛ این دارالقرآن در راستای تعمیم قرآن کریم به ویژه سوره مبارکه یس در نمایشگاه قرآن مستقر می شود.

موسوی ادامه داد: لوح فشرده یس در غرفه دارالقرآن یس به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.