آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۹
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکای لاتین

خبرگزاری فرانسه: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که یک سوم از اهالی کشورهای آمریکای لاتین که طی 15 سال گذشته از فقر نجات پیدا کرده اند ممکن است به خاطر رکود اقتصادی این منطقه مجددا گرفتار فقر شوند. امسال با افزایش نرخ بیکاری پیش بینی می شود آمریکای لاتین شاهد دومین سال رکود اقتصادی خود باشد.

انگلیس

خبرگزاری صدا و سیما: «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در آستانه نشست ناتو گفته، انگلیس فرماندهی یکی از چهار گردان را برای حضور بیشتر در بخش شرقی اروپا بر عهده خواهد داشت. وی بر لزوم مقابله با آنچه تجاوزات روسیه خوانده تاکید کرده است. چند روز پیش ناتو اعلام کرد 4 گروه نظامی برای مقابله با روسیه به شرق اروپا اعزام کرده است.

ونزوئلا

فارس: جان کری وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار برگزاری همه پرسی در ونزوئلابه منظور مقدمه چینی برای عزل رئیس جمهور این کشور شده است! آمریکا با این اظهارات عملانشان داد که از مخالفان رئیس جمهور ونزوئلابرای برکناری وی حمایت می کند و خواستار روی کار آمدن یک رئیس جمهور طرفدار آمریکاست.

سوریه

قدسنا: یک خبرنگار روسی که به سواحل ترکیه سفر کرده فاش کرد رژیم صهیونیستی در پرونده قاچاق اعضای بدن آوارگان سوری نقش مستقیم دارد. این خبرنگار به نقل از شاهدان عینی فاش کرده که بدن برخی از اجسادی که به سواحل ترکیه یا یونان رسیده اند نشان می دهد که شکم آنها دوخته شده و اعضای بدنشان به سرقت رفته است.

لبنان

تسنیم: وزیر کار و وزیر اقتصاد دولت لبنان اعلام کرده اند در اعتراض به عملکرد دولت و ادامه خلاسیاسی در کشور از دولت استعفا کرده اند. نزدیک به دو سال است که لبنان به دلیل اختلافات سیاسی احزاب از داشتن رئیس جمهور محروم مانده است.

یمن

صعده نیوز: به گفته سخنگوی انصارالله 57 اسیر در استان عمران یمن آزاد شده اند. محمد عبدالسلام تاکید کرده طرف مقابل تا این لحظه هرگونه اقدام انسانی برای آزادی تمام اسیران و بازداشت شدگان را به رغم درخواست سازمان ملل رد کرده است و نسبت به رنج مردم یمن بی تفاوت است.

آمریکا

سی.ان.ان: رونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اشاره به تامین بخشی از هزینه های تبلیغاتی هیلاری کلینتون توسط عربستان گفته، کلینتون را با پول خریده اند. وی این را هم اضافه کرده که کلینتون باید پول هایی را که از این کشورها گرفته پس دهد.