آرشیو پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۹
حوادث
۱۷

باجگیر اینترنتی را شناسایی کنید

گروه حوادث - پلیس شهرستان ساوجبلاغ با انتشار تصویر یک باجگیر اینترنتی از شهروندان خواست چنانچه به صورت اینترنتی یا از سوی این فرد اخاذی شده اند برای شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس «فتا» مراجعه کنند.

به گزارش پلیس در نخستین تحقیقات مشخص شد شخص ناشناسی با ایجاد صفحات متعدد اینترنتی به بهانه آشنایی و ایجاد روابط دوستانه یا کاری با اشخاص رابطه برقرار می کرد و پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی و جلب اعتماد دیگران از آنها درخواست های غیر معقول همچون دریافت پول می کرد و در صورت رد درخواست اقدام به انتشار تصاویر شخصی آنها در فضای مجازی می کرد.

سرهنگ جبارپور گفت: کارشناس های پلیس فتا پس از دریافت شکایت هایی با توجه به حساسیت موضوع بسرعت وارد عمل شدند و با رصد شبکه های اجتماعی، هویت متهم را شناسایی کردند. در تحقیقات تکمیلی نیز مشخص شد این فرد ساکن تهران است. بنابراین بلافاصله تیم ویژه ای از ماموران پلیس فتا با هماهنگی قضایی برای دستگیری متهم به محل زندگی اش اعزام شدند؛ اما پس از حضور ماموران مشخص شد متهم به یکی از استان های مرکزی کشور گریخته است. سپس مخفیگاه متهم در شهر اصفهان با ادامه اقدامات پلیس، ریابی شد و ماموران با دریافت نیابت قضایی به استان اصفهان رفته و با همکاری ماموران کلانتری 11 شهرستان مبارکه، او را در حالی که در خانه یکی از آشنایانش مخفی شده بود طی عملیات غافلگیرانه ای دستگیر کردند.

متهم سپس به دادسرای شهرستان مبارکه اصفهان فرستاده شد و با قرار وثیقه 600 میلیون ریالی به شهرستان ساوجبلاغ انتقال یافت.

سرهنگ جبارپور یاد آور شد: در بررسی سوابق وی مشخص شد او دارای 9 فقره سابقه کیفری از جمله سرقت، مزاحمت و اخاذی است که تاکنون با این شیوه از 18 نفر اخاذی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد با توجه به احتمال اخاذی های متعدد از سوی این فرد گفت: دادیار شعبه چهارم دادسرای نظرآباد، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است. بنابراین از شهروندانی که به این شیوه یا توسط این فرد مورد اخاذی یا مزاحمت قرار گرفته اند، درخواست می شود برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ واقع در هشتگرد، خیابان مصلی، ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.