آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۱
کارآفرینی
۱۵
دنیای کارآفرینان

چاد فرنچ، کارآفرینی که از دبیرستان اخراج شده بود

راضیه احسانی (کارشناس ارشد کارآفرینی)
منبع: entrepreneur.com

کسب و کار پیر فلای چیست؟ پیر فلای یک شرکت فروش و بازاریابی با خدمات کامل متمرکز بر شبکه های وابسته است که در سال 2009 تاسیس شده است.

اما این شرکت چگونه راه اندازی شد؟ موسس پیر فلای، چاد فرنچ، این موفقیت را مدیون تلاش های خود می داند. فرنچ بعد از اخراج از دبیرستان، سعی کرد تا تحصیلات خود را در منزل ادامه دهد؛ ولی چندان موفق نبود. بنابراین او هر چیزی را از جمله برنامه نویسی فراگرفت.

فرنچ بعد از فروش یک کسب و کار در سال 2008، شروع به مذاکره با متخصصان صنعت در دنیای بازاریابی شبکه ای کرد. او در اصل برنامه ساخت یک پلتفرم و اجاره آن به بازاریابان را در ذهن داشت ولی او بعد از کشفیات عمیق تر، این برنامه را تغییر داده و دریافت باید کسب و کار خود را آغاز کند.

چرا پیرفلای به موفقیت دست یافت؟ در صنعتی که رقابت در حد بالایی است؛ پیرفلای سعی داشت تا رشد صعودی داشته باشد. تا به امروز، پیرفلای 46،740 شبکه وابسته دارد که از پیرفلای برای بازاریاب هر موردی از سایت های دوست یابی گرفته تا نرم افزار آنتی ویروس و بیمه ماشین استفاده می کردند. پیرفلای با بهره برداری صرف از بازاریابی عملکرد، حدود 50 میلیون دلار در فاصله زمانی کمتر از پنج سال را برای مشتریان خود ایجاد کرد. پیرفلای در Performance Marketing Insider، عنوان مشهورترین شبکه وابسته در جهان را از آن خود کرد.