آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۱
حوادث
۱۸
جویندگان عاطفه

7 سال زندان به خاطر بدهی5 میلیونی!

گروه حوادث- پسر جوان که درجریان میانجیگری در نزاع شبانه، از هفت سال قبل درزندان است برای رهایی اززندان نیازمند پنج میلیون تومان است.

28 اسفند ماه سال 86 بود که محمد مهدی 28 ساله با شنیدن صدای فریاد و 0کمک خواهی همسایه شان بسرعت به کوچه دوید.

در جریان درگیری و در حالی که او سعی داشت طرفین دعوا را ازهم جدا کند ناگهان دستش به صورت مرد ناشناس خورد و بینی او شکست.

دقایقی بعد ماموران کلانتری رسیدند و پس از متفرق کردن مردم، طرفین دعوا و محمدمهدی را به کلانتری بردند. با شکایت مرد ناشناس، پرونده محمد مهدی به دادسرا رفت و قاضی او را به پرداخت دیه 4 میلیون و 800 هزار تومانی محکوم کرد. سپس پرونده برای ادامه پیگیری به اجرای احکام دادگاه رسالت ارسال شد. اما به دلیل اینکه پسرجوان و خانواده اش توان پرداخت دیه را نداشتند او زندانی شد.

پسرجوان که بهترین سال های زندگی اش را پشت میله های زندان گذرانده به خبرنگارجویندگان عاطفه «ایران» گفت: «من آن شب می خواستم ثواب کنم اما کباب شدم و 7 سال از بهترین دوران زندگی ام را پشت میله ها افتادم. به خاطر این محکومیت از محل کارم اخراج شدم و حالادیه ام با ارش دولتی 13 میلیون و 500 هزار تومان شده است. البته در تماسی که با شاکی پرونده داشتم او قبول کرد با دریافت همان دیه 4 میلیون و 800 هزار تومانی رضایت بدهد. اما افسوس که همین مبلغ را هم ندارم و باید در زندان بمانم.»

وی گفت:«من جوشکارم و بعد از آزادی کارگری می کنم و این پول را پس می دهم اما الان نیازمند کمک مردم هستم و امیدوارم مردم مهربانم صدای مرا بشنوند و در این شرایط سخت به یاری ام بیایند و مرا از زندان رها کنند.»