آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

مکزیک

خبرگزاری فرانسه: هزاران تن از معلمان مکزیکی در اعتراض به اصلاحیه آموزشی دولت و بازداشت دو تن از رهبرانشان در مکزیکوسیتی تظاهرات کردند. اعتراضات در پایتخت مکزیک چند روز است در مناطق فقیرنشین جنوبی ادامه دارد و معلمان جاده ها را مسدود کرده اند.

بلژیک

خبرگزاری صدا و سیما: دادسرای فدرال بلژیک اعلام کرده در ده ها بازرسی طی دو روز اخیر 40 نفر را دستگیر و 12 نفر را بازداشت کرده اند. بنابر اعلام منابع رسمی در بلژیک دستگیرشدگان مظنون به عضویت در یک هسته تروریستی هستند که اراده و ابزار ارتکاب یک حمله تروریستی را دارند.

ژاپن

ایسنا: معترضان به حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا در مقابل یکی از پایگاه های تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در این جزیره دست به اعتراض زده و با پلیس ژاپن درگیر شدند. اعتراض ها پس از متهم شدن یک پرسنل پایگاه نیروهای آمریکایی به تجاوز به یک زن ژاپنی و قتل او افزایش یافته است.

انگلیس

گاردین: بنابر اعلام منابع انگلیسی قتل خانم «جوکاس» نماینده حزب کارگر در مجلس عوام به احتمال زیاد با انگیزه سیاسی و متاثر از دیدگاه های راست افراطی صورت گرفته است این منابع افزودند قاتل جوکاس با گروه های افراطی راستگرا در ارتباط بوده و از اسلحه ای استفاده کرده که توسط یک گروه نئونازی در آمریکا ساخته شده است.

افغانستان

تسنیم: وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 60 تروریست از جمله دو عضو شبکه القاعده در مناطق مختلف این کشور خبر داده است. در این عملیات سه سرباز ارتش افغانستان نیز کشته شدند.